בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: קובי גדעון/לע״מ

מפלגת הליכוד הוציאה הערב (רביעי) הודעה רשמית לפיה סגרה על הסכמים קואליציוניים כדי להקים ממשלה של 60 ח"כים.

על פי הדיווחים, בוצעה חתימה עם ש"ס, יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין וכולנו.

אלא שמפלגתו של השר כחלון מיהרה להכחיש את הדברים. "לא חתמנו על ההסכם הקואליציוני", נמסרה בהודעה רשמית מטעם המפלגה.

בליכוד ענו: "ההסכם עם כולנו הושלם אך השר כחלון הבהיר שרק לאחר שאביגדור ליברמן יצטרף הוא יחתום על ההסכם".

נתניהו פנה במקביל במה שהגדיר 'הצעה אחרונה' למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן כדי "למנוע בחירות מיותרות בעוד כמה שעות".

לפי הצעת ראש הממשלה, מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת. לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת.

בליכוד הזכירו כי "אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של 'תורתו אומנותו' ויחול חוק שירות חובה לכולם. פירוש הדבר: החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור".

"ההצעה הוגשה כעת לצדדים ואנו ממתינים לתשובתם החיובית כדי להקים ממשלת ימין עוד הלילה ולמנוע בחירות מיותרות", נמסר מטעם הליכוד.

בישראל ביתנו ובמפלגות החרדיות מסרבים לקבל את ההצעה.

ליברמן במליאת הכנסת: אין שום דבר שמסתתר מאחורי חוק הגיוסערוץ הכנסת

מוקדם יותר התייחס יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן למשבר סביב הקמת הקואליציה. "אין שום דבר שמסתתר מאחורי חוק הגיוס. אין שום בעיה חוץ מהחוק. כפי שכבר אמרתי - כל הממציאים תאוריות אחרות, נסו אותנו", אמר ליברמן.

"לגבי הפטנט להוציא את הליבה של החוק מהחקיקה ולהעביר אותו להחלטת ממשלה - זאת לא קוסמטיקה. זה לרוקן את החוק מתוכן. אני חושב שכל בן אדם הגיוני היה מקבל את ההצעה שלי. אני חושב שחברי הכנסת החרדים, ואני מכיר אותם היטב, הם אנשים הגיוניים. לכן, אני מקווה שהם יקבלו את ההצעה שלי".

"החרדים גם היום מנסים להעביר את היעדים ואת התוקף של חוק הגיוס - מהחוק המקורי להחלטת ממשלה. לא ניתן לזה לקרות בשום מצב", סיכם יו"ר ישראל ביתנו.

דקות אחר כך הוא עלה לנאום במליאת הכנסת. "אני חייב לציין, חשבתי שראיתי בפוליטיקה הישראלית הכל, אבל אני לא ראיתי כזה מסע של סכיזופרניה ושל המצאות ושל עלילות על מה מסתתר, לא מסתתר שום דבר'', הבהיר ליברמן.