עשרות אלפי משפחות תלויות בין שמים לארץ

חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, מועמדת איחוד מפלגות הימין, השתתפה בפאנל בכנס לשכת עורכי הדין שעסק במודלים משפטיים להסדרת הבניה ביהודה ושומרון.

"ממשלת ישראל לא יכולה להמשיך להחזיק עשרות אלפי משפחות תלויות בין שמים לארץ, עשרות אלפי משפחות שאינן יכולות לפתח את ביתן, להוריש אותו", אמרה סטרוק.

לדבריה, ''הפתרון לא יכול לבוא בהרס וגם אני לא חושבת שהוא צריך לבוא על חשבון הערבים. אני מעריכה את המאמצים מצד משרד היועמ"ש, אבל הם עדיין לא התחילו להתמודד באמת עם הבעיה".

חברת הכנסת לשעבר התייחסה לחוק ההסדרה ואמרה "חוק ההסדרה הוא חוק מיותר. לו הרשות המבצעת, הייעוץ המשפטי שלה, היו נותנים פתרונות מקובלים ולו הרשות השופטת הייתה מתנהגת אחרת, לא היינו צריכים כלל את חוק ההסדרה".

סטרוק הלינה על כך שקיימת מתקפה בג"צית, כלשונו, מצד עותרים נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון. ''מחצית מהעתירות שהוגשו לבג"ץ קשורות להתיישבות ביהודה ושומרון. אוכלוסייה שמהווה 20 אחוז מכלל התושבים בישראל מגישה 50 אחוז מהעתירות לבג"ץ.

''יש כאן שדה קרב משפטי שנועד להשיג הכרעה לא דרך הקלפי אלא דרך בית המשפט, כי השמאל נכשל פעם אחר פעם בקלפי. ממאנים ללכת בדרך הפשוטה של הפקעת שטחים לטובת הציבור תמורת פיצוי, וכשלא הולכים בדרך הזאת, הולכים לחוק''.

סטרוק הבהירה כי אם בג''ץ יפסול את חוק ההסדרה שמונח על שולחנו וגם לא ישאיר פתרון אחר, ''הכנסת באמצעות פסקת ההתגברות תחוקק את חוק ההסדרה מחדש".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ אמר כי הפתרון לבעיה הקיימת בשטח, פתרון שימנע עוולות מהמתיישבים, צריך להיעשות באמצעות מציאת האיזון בין אי פגיעה במתיישבים היהודים לבין אלו הערבים שבשטח.