יגן על חוק ההסדרה בבג"ץ. עו"ד אייל ינון
יגן על חוק ההסדרה בבג"ץ. עו"ד אייל ינוןצילום: יצחק הררי, פלאש 90

יועמ"ש הכנסת, עו"ד אייל ינון, שיגר בצהריים (חמישי) מכתב לחברי הכנסת תחת הכותרת "המועד האחרון להתפלגויות ומיזוגים לצורך קבלת מקדמת מימון בחירות".

במכתבו ציין ינון, "נוכח קבלת חוק התפזרות הכנסת העשרים ואחת ופרסומו ברשומות היום, אבקש להסב את תשומת ליבכם להוראה הנוגעת למועד האחרון להתפלגויות ומיזוגים לצורך חישוב גובה מקדמת המימון".

לדבריו, "סעיף 4(א) לחוק מימון מפלגות קובע כי סיעה המתמודדת בבחירות תהיה זכאית למקדמה על חשבון המימון של הוצאות הבחירות שלה בהתאם למספר חברי הכנסת שנמנים עם הסיעה ב'יום הקובע'. היום הקובע נקבע לשלושה ימים מיום פרסום חוק התפזרות הכנסת, ובענייננו - יום ראשון הקרוב".

"נוכח סעיף זה, יש להדגיש כי רק שינויים בהרכב הסיעתי (התפלגויות ומיזוגים) שיאושרו בוועדה המסדרת (המחליפה את ועדת הכנסת לעניין זה) עד ליום ראשון הקרוב (כולל), יילקחו בחשבון לצורך חישוב גובה המקדמה", הסביר ינון.

עם זאת, ינון ציין "מפלגות המרכיבות סיעה אחת בכנסת היוצאת והמנהלות את חשבון הבחירות בנפרד, יקבלו את המקדמה בנפרד לפי מספר חברי הכנסת שנמנים עם כל אחת מהן ביום הקובע, ואינן נדרשות להתפלג לשם כך, זאת בין אם הן מתמודדות בבחירות הבאות כרשימה משותפת של המפלגות ובין אם הן מתמודדות באופן עצמאי".

"לבסוף נעיר כי ניתן יהיה לערוך שינויים בהרכב הסיעתי גם לאחר היום הקובע, אך שינויים אלה לא יילקחו בחשבון לצורך חישוב גובה מקדמת המימון", חתם עו"ד ינון.