32 נקודות, 8 כדורים חוזרים, 5 אסיסטים ו-2 חסימות, אלו היו מנת חלקו של הכישרון העולה בכדורסל העולמי פסקל סיאקם בן ה-23 במשחק הגדול ביותר בעולם הכדורסל כולו - משחק גמר ליגת ה-NBA.

סיאקם האלמוני יחסית לחובבי הכדורסל בארץ ובעולם, סחף את קבוצתו המפתיעה בפני עצמה, טורונטו הקנדית, לניצחון מפתיע הלילה (בין חמישי לשישי) במשחק הראשון בסדרת הגמר של ליגת הכדורסל הטובה בעולם על האלופה הכמעט בלתי-מעורערת וזו שנחשבת לפייבוריטית גמורה לזכיה באליפות נוספת, גולדן-סטייט.

הכוכב הוותיק מארק גאסול הוסיף 20 נקודות עם 7 כדורים חוזרים במשחק הגנתי מרשים למדי וכמובן הכוכב הגדול של הקבוצה קוואי לאונרד שסחף אותה למעמד הגמר היוקרתי ביותר בכדורסל העולמי כולו עם שלשה אדירה, שסיים את המשחק הראשון בסדרת הגמר עם 23 נקודות בדרך לניצחון מרשים בתוצאה 109:118 על האלופה.

גולדן סטייט שקיבלה בחזרה את דמרכוס קאזינס שחזר לשחק לראשונה מאז נפצע, לא קיבלה מספיק תפוקה משחקניה המובילים למעט כמובן הכוכב הגדול של הקבוצה, סטף קרי שסיים עם 34 נקודות. מול יכולת אדירה של הקבוצה הקנדית, קרי לבדו לא היה יכול לעשות יותר מדי.

השתיים ייפגשו למשחק מספר 2 בלילה שבין מוצאי שבת לראשון, אז תצטרך גולדן-סטייט לחזור לכושרה שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות, אחרת נהיה כולנו בדרך אולי לאחת ההפתעות הגדולות ביותר בתולדות ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA.