אבי גבאי בועידת מפלגת העבודה
אבי גבאי בועידת מפלגת העבודהצילום: TPS

במפלגת העבודה גוברות הקריאות להדחתו והחלפתו של היו"ר, חבר הכנסת אבי גבאי, כך על פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

העיתון מדווח כי לפחות שלושה ח"כים, איציק שמולי, סתיו שפיר ועמיר פרץ, קראו במהלך סוף השבוע להחליף את גבאי ולקיים בחירות חדשות לתפקיד יו"ר העבודה.

במפלגת העבודה גוברת ההערכה לפיה המפלגה תתפצל במידה וגבאי ימנע קיומן של בחירות לראשות המפלגה. העיתון מצטט בכיר בעבודה האומר כי "גבאי חיסל סופית את מפלגת העבודה במהלך האחרון שלו. האיש מנותק לגמרי מהמציאות. הוא מתנהג כאילו יש לו 30 מנדטים והוא ממשיך להוביל את המפלגה, מה שכמובן אף אחד מחברי הסיעה לא מתכוון לאפשר לו".

השיחות בין נתניהו לגבאי על אפשרות לכניסת המפלגה לממשלה הבאה, שיחות שלא עלו יפה, הן שהובילו לקריאות המרד הפנימיות. העיתון מזכיר כי גבאי טען כי נתניהו הבטיח לו לסגת ממהלכי החקיקה נגד מערכת המשפט, ובהם פסקת ההתגברות וחוק החסינות.

"גבאי צריך לפנות את מקומו מחר בבוקר", אמרה ח"כ סתיו שפיר. "נדהמתי וכאבתי לראות שחלק מחבריי שיתפו פעולה במסגרת המו"מ עבור תפירת תיקים לעצמם. זה בדיוק מה שנתניהו רוצה: שהציבור יתעב את הפוליטיקה ויברח, במקום להתגייס למאבק על הדמוקרטיה".

יו"ר הסיעה, ח"כ איציק שמולי, שקרא כבר לקיים בחירות חדשות לתפקיד היו"ר, אמר כי "מפלגת העבודה נקלעה למשבר העמוק ביותר בתולדותיה". ח"כ עמיר פרץ טען כי יש לקיים בחירות חדשות לתפקיד יו"ר המפלגה, אולם בקרב 3,400 חברי ועידת המפלגה ולא בפריימריז פתוחים.