איתן כבל
איתן כבלצילום: פלאש 90

ח"כ לשעבר איתן כבל (העבודה) תקף בראיון לרשת ב' את יו"ר המפלגה אבי גבאי בעקבות האירועים האחרונים וחילופי ההאשמות במפלגה.

"מפלגת העבודה צריכה לעבור סוג של מהפיכה", קבע כבל והדגיש, "אבי גבאי היה צריך לשים את המפתחות ביום שהתקבלו התוצאות".

כבל התייחס לגרסאות הסותרות של בכירי המפלגה בנוגע לעמדותיהם בסוגיית המו"מ הקואליציוני עם הליכוד, "יש לי הצעה פשוטה, יש מכון פוליגרף מצוין אצל בני עוזרי, רק אני מציע לבני לפתוח לפני כן את החלונות מהעשן שייצא מהפוליגרף".

כבל דרש להוציא את גבאי מהמשחק, ולמנוע ממנו לעסוק בעתידה של המפלגה, "ברוב חוצפתו אבי גבאי מביא הצעה, לא מספיק הרג אותנו גם מביא עכשיו את סידור ההלוויה. מה שצריך עכשיו לעשות בעניין זה יואיל מזכ"ל המפלגה ויואיל יו"ר הסיעה, לכנס את ה-15 או ה-20 הראשונים בסיעת העבודה, יואילו לכנס את ועידת המפלגה על הראש של אבי גבאי, הוא כבר מזמן לא כשיר בכלל לנהל את העניינים".

"אנחנו צריכים להסתכל במראה ולהבין איפה אנחנו נמצאים", אמר כבל, וציין כי כרגע התמודדות לראשות העבודה איננה התמודדות על מועמדות לראשות הממשלה ולכן צריך לוותר על פריימריס של כל המתפקדים ולבחור הן את היו"ר והן את הרשימה בוועידת המפלגה, " בקושי יש למפלגה כסף לחיות, בקושי יש לה כסף לנהל את הקמפיין הבא, כל הדברים האלה צריך לקחת אותם בחשבון".

"מה שחשוב זה בכלל לא הוא זה איפה חברי הסיעה, איפה ההנהגה הנוכחית. זה שאף אחד מהם לא עושה מעשה נכון לרגע זה חוץ מעמיר (פרץ) אבל בעניין הספציפי נכון לרגע זה אם אני מניח לרגע את הדברים לאחור עמיר פרץ צודק בעניין הזה, בחירות ליו"ר ולרשימה בוועידה ולאלתר", הוסיף כבל.

כבל ציין כי השיקולים שלו אינם אישיים, "להזכיר לך שהייתה לי אפשרות לפצל את העבודה ולא עשיתי זאת, הייתה לי האפשרות לעבור כמעט לכל מפלגה ולא עשיתי זאת, זו איננה שאלה אם אני רוצה להיות בכלל ח"כ".