ההתפרעויות הבוקר בהר הבית
ההתפרעויות הבוקר בהר הביתצילום: דוברות משטרת ירושלים

ארגונים ואישים פלסטינים מגנים את "הפגיעה" הישראלית בקדושת מסגד אל-אקצה, "התקיפה האלימה" של מתפללים ומעצר עשרות מהם במקביל ל"התפרצות" של מתנחלים למתחם.

הבוקר התפרעו מאות מוסלמים בהר הבית ויידו כסאות וחפצים שונים לעבר כוחות המשטרה. השוטרים פיזרו את המתפרעים ובהמשך עצרו מספר חשודים שהמשיכו להתפרע ולעורר פרובוקציות נוספות. מוקדם יותר דווח ממטה ארגוני המקדש כי הבוקר (ראשון), יום ירושלים, נשבר שיא לאחר ש- 1,162 יהודים עלו להר הבית.

משרד החוץ הפלסטיני גינה את "האכזריות" של "הכיבוש" ו"התקפותיו נגד מסגד אל-אקצה המבורך ותוכניותיו החותרות לייהודו ולכפות את השליטה הישראלית עליו".

כמו כן, הפנה משרד החוץ הפלסטיני קריאה לקהילה הבינלאומית להתערב מיידית במצב ולכפות על ישראל לציית לחוק הבינלאומי.

אוסאמה אל-קוואסמה, דובר תנועת 'פתח' וחבר המועצה המהפכנית שלה, בראשה עומד אבו מאזן, קרא לפלסטינים להמשיך להיאחז במסגד אל-אקצה ולהגן עליו.

מחמוד אל-הבאש, יועצו של אבו מאזן לענייני דת והעומד בראש מערכת המשפט השרעית, אמר כי האירועים במסגד אל-אקצה מהווים התפתחות מסוכנת המובילה לשלב מסוכן ביותר.

הוא האשים את ישראל ביישומה של תוכנית שתביא לשפיכות דמים נוספת במסגד אל-אקצה כדי לכפות עובדות בשטח.

משרד ההקדשים של הרשות הפלסטינית ציין בהודעה רשמית, כי הפגיעה בקדושת מסגד אלא-אקצה היא התקפה על רגשות המוסלמים בעולם כולו ולא רק בפלסטין. הוא קראה למוסלמים להגיע למסגד אל-אקצה ולהגן עליו מפני "חילולו" באמצעות היאחזות במקום ועריכת תפילות.

נשות מוראביטאת צועקות "אללה אכבר" לעבר יהודים על ההרספיר בלוך, מטה ארגוני המקדש