ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, ידעה אלופות רבות - כאלה שהציגו יכולת התקפית נדירה, כאלה שהצטיינו בהגנה, כאלה שסיפקו משחקים לפנתיאון וכאלה שניצלו את חולשת היריבות. ובכל זאת, נראה כי מעולם לא ראתה הליגה הטובה בעולם אלופה בעלת אופי כה רב כמו גולדן סטייט.

הלילה (בין שני לשלישי) הזכירה האלופה את הסיבה לכך שהיא נמצאת במעמד הגמר חמש שנים ברציפות כשהוכיחה במעמד היוקרתי ביותר בכדורסל העולמי כולו אופי רב ועצבים מברזל.

עם סגל חסר כשקווין דוראנט עדיין מושבת, ועם פציעות של קליי תומפסון וקוון לוני שנפצעו במהלך המשחק ולא חזרו, וכשהכוכב הגדול של הקבוצה, סטף קרי חולה, הצליחה האלופה להשיג ניצחון חשוב מאוד במשחק מספר 2 בסדרת הגמר עם 109:104 על טורונטו, שהשווה את המאזן בסדרה ל-1:1.

בהיעדרם של שחקני מפתח רבים, מי שהצליח לחזור מהר לכושר הוא דמרכוס קאזינס שחזר רק לאחרונה למשחק אחרי פציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה. עם 11 נקודות ו-10 אסיסטים ויחד עם אנדרה איגודלה שקלע את השלשה המכרעת במשחק הלילה, 5 שניות לסיום, היו אלה השחקנים המשלימים שהיו חסרים לאלופה במשחק הראשון בסדרת הגמר.

מי שכרגיל הגיעו לעבודה היו כמובן קליי תומפסון שסיים עם 25 נקודות והוסיף 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים לפני הפציעה וסטף קרי שלמרות מחלתו סיים עם 23 נקודות. גם דריימונד גרין קלע בדו-ספרתי כשסיים עם 17 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים וכעת מקווה האלופה להכשיר במהרה את הפצועים למשחק מספר 3 בסדרה שנראית בדרך לאחת הצמודות ביותר בכדורסל האמריקאי.