הר הבית
הר הביתצילום: הדס פרוש, פלאש 90

המשטרה שחררה אתמול (ראשון) בשעות אחר הצהריים את הצעיר שנעצר בהר הבית בעקבות חשד כי אמר קדיש בהר. על פי התנאים המגבילים נאסר על הצעיר לעלות להר הבית במשך שבוע ימים.

כזכור, העולים להר במהלך יום ירושלים נתקלו בהתפרעות של מוסלמים אשר צעקו לעברם 'אללה אכבר', השליכו חפצים ונצמדו לקבוצות העלות להר.

עו"ד נתי רום אשר ייצג את העצור מטעם ארגון 'חוננו' מסר בתגובה: "בשעות הבוקר קבוצה של יהודים נכנסה להר הבית בליווי משטרתי, כאשר עשרות ערבים צועקים לעברם 'אללה אכבר' ומפריעים לסדר הציבורי. לאחר דקות ארוכות, כאשר היו בפינה מבודדת, על פי החשד התפלל הבחור תפילה לבוראו".

"לצערנו משטרת ישראל בחרה לעכב דווקא את המותקפים תוך הפעלת אלימות בשעת המעצר, ולא לעכב ולו אחד מן הפורעים המוסלמים שצעקו לעבר הקבוצה", הוסיף עורך הדין.

לדבריו, "הבחור שוחרר בהרחקה, ואנחנו מקווים שביום ירושלים הבא הר הבית לא יהיה רק ביד המתפרעים המוסלמים, אלא יתאפשר גם חופש פולחן ותנועה לבני העם היהודי בעיר הקודש".

ממשטרת ישראל נמסר: "תפקידה של המשטרה הוא לשמור על החוק והסדר הציבורי ולמנוע מצב שבו אדם זה או אחר מפר את הסדר הציבורי, הן על ידי פרובוקציות או בכל דרך אחרת, בפרט כאשר מדובר במקום כה רגיש ונפיץ כמו הר הבית".

"לאחר שהחשוד הפר את הכללים הוזהר ולמרות זאת המשיך לנהוג בניגוד לכללים והשוטרים נאלצו לעכבו, החשוד סרב לעיכוב והוא נעצר. החשוד הובא בפני משפט שם שוחרר בתנאים. משטרת ישראל תמשיך לדמור על הסדר הציבורי במקומות הקדושים, בכדי לאפשר לאלפי המתפללים והמבקרים להגיע אליהם בבטחה, הכל בהתאם לכללים הנהוגים במקום", לשון תגובת המשטרה.