תיעוד מיוחד מטיל הספייק הישראלירפאל

הצבא הגרמני סיכם היום (שני) את התרגיל השנתי שלו בביצוע ירי של טילי ספייק LR (SPIKE LR )של חברת רפאל.

התרגיל התרחש בימים האחרונים של החורף בגרמניה, תחת תנאי מזג אוויר קשים וכלל ירי של 54 טילי ספייק על ידי כוונים גרמניים, אשר שיגרו את הטילים מהמשגרים החדשים של משפחת טילי הספייק. המשגרים כוללים ממשק משתמש דיגיטלי חדשני, יכולות התמצאות מרחבית וכן מבצעי גם בצה"ל זה מספר שנים.

במהלך התרגיל, שיגרו הצוותים הגרמניים את הטילים במגוון תרחישי ירי מורכבים, לרבות לעבר מטרה מוסתרת, תרחישי של שינוי מטרות בזמן אמת לאחר שיגורו, ירי בחשיכה מוחלטת באמצעות אינפרה-אדום, וזאת במקביל לתנאי מזג אוויר מורכבים הכוללים רוחות וגשמים חזקים. המשגרים והכוונים הפגינו 100% הצלחה, כאשר כל 54 טילי הספייק ששוגרו פגעו פגיעות מדויקות במטרה.

ניסוי בטיל הספייק בגרמניה
ניסוי בטיל הספייק בגרמניהצילום: חברת רפאל

משפחת טילי הספייק מתוצרת רפאל, הנם טילים אלקטרו-אופטיים, טקטיים ומדויקים הנמצאים בשימוש מבצעי נרחב על ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם. הספייק ניתן לשיגור ממגוון פלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות, לטווחים של עד 30 ק"מ. טילי הספייק מתאימים לשימוש ביום ובלילה וכנגד מגוון רחב של מטרות. עד היום מכרה רפאל למעלה מ-30,000 טילים ממשפחת ספייק ל-31 מדינות.

"משפחת טילי הספייק הוכיחה את יכולותיה כמערכת איכותית ואמינה שנבחרה על ידי 18 מדינות החברות באיחוד האירופי ובנאט"ו, זאת בנוסף ל-13 מדינות נוספות בעולם", כך אומר היום משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש-חטיבת יבשה וים ברפאל.

"אחד מהיתרונות הגדולים של הספייק זה התפוצה הרחבה שלו. ההדדיות בין המדינות המשתמשות אשר יכולות לתמוך אחת בשנייה באספקת טילים הדדית בעת משבר או פלישה, מהווה גורם מפתח הן מבחינה טקטית והן מבחינה כלכלית".

חיילים בצבא הגרמני בעת ירי טילי הספייק
חיילים בצבא הגרמני בעת ירי טילי הספייקצילום: חברת רפאל