מירי רגב
מירי רגבPhoto by David Cohen/Flash90

משרד התרבות והספורט ומרכז ההסברה בראשות השרה רגב מציעים שלל אירועי תרבות שיתקיימו בארבע מועצות אזוריות בדרום ובצפון.

האירועים יתקיימו במועצה אזורית עמק חפר ובמועצה אזורית מטה אשר ביום שישי הקרוב, וכן במועצה אזורית עמק המעיינות ומועצה אזורית שדות נגב באיסרו חג שבועות, יום שני ה-10 ביוני 2019.

פסטיבל התרבות יתקיים תחת הכותרת ״ההתיישבות - הסיפור הישראלי של כולנו״, ויכלול אירועי הצדעה להתיישבות בנגב ובגליל במהלך חג השבועות, המזוהה עם ההתיישבות העובדת ותוצריה. "סיפור ישראלי" מתקיים בהמשך לאירוע ההצדעה להתיישבות ביו״ש שנערך אשתקד.

אטרקציות ופעילות חווייתית לאלפי המבקרות והמבקרים

באתרי הפסטיבל השונים יוקם מתחם חוויתי חדשני, שיאפשר הצצה קסומה לסיפור ההתיישבות הישראלי תוך השתתפות פעילה באורח דיגיטלי. לצד מתחם חדשני, תתקיימנה הופעות של להקות אורח ולהקות מקומיות, שירה ארץ ישראלית וסרטון "הסיפור הישראלי", אשר יחשוף את הציבור הרחב לסיפור ההתיישבות הישראלי, פועלו ותרומתו לצמיחתה של ארצנו.

הדמיית הבמה
הדמיית הבמהצילום: אינוויזין

את האירועים ינחו שרון חזיז ואסף אשתר. עוד תופיע במסגרת האירועים להקת טררם סטגדיש. המשתתפות והמשתתפים עצמם יוכלו לקחת חלק פעיל בשעשועון לכל המשפחה בנושא ההתיישבות וחג השבועות, להנות מפעילות חוויתית, המותאמת לגילאים השונים כגון מתחם חומה ומגדל, מתחם חקלאי ומתחם 'מציירים התיישבות' המיועדים לילדים.

כל זאת לצד פעילות אינטראקטיבית- טכנולוגית באמצעות עשרות משקפי מציאות מדומה, אשר יאפשרו להשתלב במשחק תלת מימד ברוח ההתיישבות וסיור וירטואלי ייחודי בין נופי ארץ ישראל.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי ״אירועי 'סיפור ישראלי' יאפשרו לחוות את 'ביכורי ארצנו' ואת סיפורי ההתיישבות שלנו במגוון הפעלות מרתקות לכל המשפחה. בארבע השנים האחרונות הובלתי שפע של אירועים בחינם ברחבי הארץ במטרה להנגיש תרבות וספורט מתחת לבית.

''אני גאה שאירועים אלה מביאים לידי ביטוי לא רק את העושר התרבותי שלנו אלא גם את החיבורים שלנו למורשת הישראלית, על המגוון העצום שבה. הסיפור הישראלי תחת שרביט הקסם של האירועים ימחיש את פלאי הקלעים מאחרי סיפור ההתיישבות הנסי שלנו״, הוסיפה רגב.