פרנקו עם רמי כהן ורביב לימונד. נפרדים
פרנקו עם רמי כהן ורביב לימונד. נפרדיםצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

רק לפני יומיים סיימה הפועל תל אביב את עונת 2018/19 בליגת העל בכדורסל וכבר היום (שני) עשתה זו את הצעד הראשון בדרך לבניה מחדש של הקבוצה לעונה הבאה.

האדומים מת"א הודיעו הערב על סיום דרכו של מאמנם בשנתיים האחרונות, דני פרנקו.

אל האדומים מת"א הגיע פרנקו לפני כשנתיים עם שק גדול של ציפיות לאחר שזכה עם מכבי חיפה והפועל ירושלים באליפות ראשונה בתולדותיהן. פרנקו שאת קריירת האימון שלו החל בקבוצת הנוער של המועדון האדום מת"א חזר הביתה והיה נראה כמו שידוך משמיים.

כבר בעונתו הראשונה כמאמן הקבוצה הבוגרת של המועדון האדום מת"א הצליח פרנקו לסחוב את התל אביבים להצלחה כשלראשונה בתולדות המועדון מאז הוקם מחדש, העפילו אלה לפיינל-פור של הכדורסל הישראלי כשנמנו שוב על ארבע הגדולות של הכדורסל הישראלי.

האדומים מת"א נעצרו רק בשלב חצי הגמר על ידי היריבה העירונית הצהובה, מכבי, היריבה מולה נעצרו גם העונה כאשר הודחו בתום סדרת רבע גמר הפלייאוף. חצי הגמר גם היה השלב אליו הגיעה הפועל במפעל גביע המדינה בכדורסל תחת אימונו של פרנקו העונה, ובשורה הסופית זו לא זכתה באף תואר עם פרנקו.

הגדילה לעשות הפועל העונה, כשזו סיפקה במשך מרבית שלבי העונה כדורסל משמים ורק ברגע האחרון הצליחה להשתחל למשחקי הפלייאוף.

"הפועל תל אביב רוצה להודות לדני על ההישגים אליהם הוביל את הקבוצה, ובכללם העפלה ראשונה לפיינל פור כקבוצת אוהדים והעפלה לחצי גמר גביע המדינה. אנו מאחלים לדני הצלחה בהמשך דרכו", נכתב בהודעת הקבוצה.

היו"ר רמי כהן נפרד מפרנקו כשאמר "דני הגיע להפועל כאחד שיודע טוב מאוד מה זה הפועל תל אביב, לאחר שבילה מספר שנים במחלקת הנוער ובקבוצה הבוגרת בצעירותו. דני הנחיל ערכים של מקצוענות בקבוצה וסביב לה, והביא אותנו להישגים בעונה הקודמת. זה לא סוד שהעונה האחרונה היתה לא פשוטה לכולנו אך לשמחתי ידענו להתגבר על המכשולים ולסיים באווירה טובה. יש לנו הערכה גדולה לדני שהוא ללא ספק מבכירי המאמנים בארץ, אבל ראינו לנכון להיפרד כרגע. אנחנו מודים לדני על הכל ומאחלים לו הצלחה מכל הלב".

פרנקו עצמו אמר עם ההודעה על פרידה: "תודה לך הפועל תל אביב. סיימנו מסע בן שנתיים בהן עברנו את כל מנעד הרגשות האפשריים. אני שמח שהיתה לי הזכות להיות חלק מהמסע הזה. תודה לך הפועל".