אילת חוגגת העפלה לפיינל-פור
אילת חוגגת העפלה לפיינל-פורצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מאז שבה אל ליגת העל בכדורסל בעונת 2012/13, הפועל אילת לא פספסה אף פלייאוף בשבע השנים האחרונות. אחרי ארבע העפלות רצופות לארבע הגדולות, נעצרה אילת בשתי העונות האחרונות בשלב רבע הגמר.

הערב (שני) חזרה אילת למעמד המוכר והאהוב עליה כשניצחה את עירוני נס ציונה במשחק הרביעי בסדרת רבע הגמר ביניהן בתוצאה 98:90 ועלתה למאזן 1:3 בסדרה שמעניק לה את הכרטיס הרביעי והאחרון למעמד הגדול ביותר של הכדורסל הישראלי - מעמד הפיינל-פור.

בדומה למשחק מספר 2 באולמה הביתי של נס ציונה, גם הפעם אילת הצליחה לברוח עם שתי ריצות גדולות בתחילת המשחק ובסיומו, רק שהפעם בניגוד לשבוע שעבר, הצליחה גם לשמור על היתרון בדרך לניצחון חוץ על נס ציונה וניצחון בסדרת רבע הגמר.

עם הניצחון הערב, אילת ממשיכה להיות הכבשה השחורה של נס ציונה שסופרת מולה כבר 17 ניצחונות מתוך 19 משחקים ביניהן בכל הזמנים. נס ציונה שמעולם לא ניצחה משחק חוץ בפלייאוף העליון, לא מצליחה לשמור גם על הבית שלה ומפספסת הזדמנות לעשות היסטוריה ולהעפיל לראשונה בתולדותיה אל מעמד הפיינל-פור.

בשלב חצי הגמר תפגוש אילת, קבוצת הבית השניה בטיבה בליגה את היחידה שמדורגת מעליה בקטגוריה זו בליגה - מכבי ת"א, באולמה הביתי היכל מנורה מבטחים שבתל אביב. סוף ידוע מראש? לא בטוח בכלל.