נשות הכותל הבוקר
נשות הכותל הבוקרצילום: דוברות

הפרבוקציה החודשית: למרות ההנחיה המפורשת שלא לאפשר הכנסת ספר תורה לעזרת הנשים בכותל המערבי, במהלך תפילת ראש חודש, הכניסו 'נשות הכותל' ספר תורה לעזרת הנשים.

בקבוצת הפייסבוק של הקבוצה הן התגאו במעשיהן וציינו כי "למרות האיסור, הצלחנו להבריח ספר תורה לעזרת הנשים, חג מתן תורה שמח!".

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל, מסר "אנו קוראים למשטרה ולאנשי הקרן למורשת הכותל להתחיל ולפעול לפי סמכותם, להפסיק את הפרובוקציות של המיעוט הקיצוני הזה, שגם החודש צפצפו על החוק כשהכניסו ספר תורה וביזו את קדושת המקום, לאכוף את התקנות, כפי שקבעה אותם הרבנות הראשית, ולא לתת פריבילגיות לקומץ קטן ופורע חוק שמבזה את המקום".

עוד הוסיף "אנחנו קוראים מפה גם לכל נבחרי הציבור, למתמודדים השונים, לרב פרץ ולסמוטריץ' שהכריזו פה מעל הבמה רק לפני יומיים על נאמנותם לשמירת הכותל, וגם לאחרים, לשים במרכז סדר היום של הבחירות את חשיבות השמירה על הכותל, לכל אורכו. הדרך לשמירה על צביונה היהודי של המדינה עובר בכותל. לב לא מחלקים".

על רקע המגעים הקואליציוניים שנוהלו מול ש"ס בטרם הוכרז על בחירות חוזרות, מתחו נשות הכותל ביקורת על דרישת ש"ס הקובעת כי הסמכות לקביעת המנהגים בכותל המערבי תופקד בידי הרבנות הראשית לישראל בלבד.

הנשים הבטיחו כי לא יפסיקו את תפילתן וימשיכו להגיע מידי חודש לעזרת הנשים, כפי שעשו בשנים האחרונות.

ענת הופמן, יו"ר הנהלת נשות הכותל, אמרה "לא חששנו בעבר ממעצרים בשל תפילה והתעטפות בטלית, נמשיך באמונתנו בזכות התפילה של נשים".

יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל, הוסיפה "במשך 30 שנה קבוצת נשים נאבקת ביראת קודש עבור זכויות תפילה לנשים בכותל ומתוך כך, עבור הכרה באופציה ליהדות ליברלית ומגוונת בישראל.

''והנה, במחי יד ממשלת ישראל מוותרת על החלום והתקווה לעתיד מדינה יהודית אמיתית, ונכנעת שוב לתכתיבי הקיצונים. אנו קוראות לח"כ ליברמן לא להיכנע! להוות דוגמא להתנגדות לקיצוניות", כך רפפורט.