מערת המכפלה
מערת המכפלהצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בעקבות הפרסום בערוץ 7 על בקשתם של למעלה מ-25 ח"כים לקיים דיון בועדת החוץ והביטחון על הנגשת מערכת המכפלה, נשלח היום (שלישי) זימון מיוחד לחברי הוועדה לדיון בנושא.

הדיון ייערך בוועדה ביום רביעי בשבוע הבא, זאת למרות העובדה שהכנסת פוזרה, לבקשתם של עשרות חברי הכנסת.

כזכור בשנה האחרונה פנו גורמים רבים ובהם גם עשרות חברי כנסת לשר הביטחון בדרישה להנגיש את המערה לנכים.

ואכן הכנסת קיימה דיון מיוחד בעניין והובטח שהעבודות להנגשת המערה יחלו בקרוב ויסתיימו לכל המאוחר עד לראש השנה תש"פ.

למרות זאת עבודות ההנגשה לא החלו והמראות של נכים הנגררים במעלה המדרגות, ובהם גם הראשון לציון הרב בקשי דורון שפורסמו בעבר, גרמו לתחושות קשות.

נציין כי השרה גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי, ביקרה במקום והבטיחה לממן את העלות של בניית המעלית והנגשת המקום. אולם דבר לא השתנה.

לאור זאת פנו כאמור השבוע עשרות ח"כים מארבע סיעות שונות ליו"ר וועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, בבקשה לקיים דיון דחוף בעניין. במכתב שנשלח ביום שחרור ירושלים הם קראו לסיום עוול של 52 שנים וציינו שפיתרון ההנגשה יעזור לבני כל הדתות. ואכן יו"ר הוועדה נעתר לבקשתם והודיע על דיון מיוחד שיערך בנושא בוועדה בשבוע הבא.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר, "אני מודה באופן אישי ליו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר שהבין מיידית את חשיבות העניין והורה על כינוס הוועדה. אני מודה גם לכל הפונים מכל המפלגות. מדובר בנושא חוצה מחנות. בטוחני שבזכות הדיון נתקדם לכיוון הנגשה ממש בקרוב ויתוקן עוול של חמישים ושתיים שנים. כי גם לנכים תושבי יו"ש יש זכויות אדם".