כנס פוע"היהונתן גוטליב

למעלה מ-1,400 נשים השתתפו בכנס פוע"ה ה-19 שנערך היום (שלישי). במהלך הכנס התקיימו הרצאות, שיחות ופאנלים בנושאים הקשורים לפוריות, הריון ולידה, פוריות וטהרת המשפחה.

ראש מכון פוע"ה, הרב מנחם בורשטין, קרא גם למי שלא השתתפה בכנס להתעדכן במיזמים ובמחקרים החדשים שהוצגו במהלכו. "אנחנו השנה מציגים מיזמים חדשים של המכון וקוראים לציבור להצטרף אלינו, לכן חשוב לי מאוד שגם מי שלא זכה להיות בכנס שישתדל להקשיב ולשמוע מה בדיוק היה".

הרב בורשטיין סיפר מי פונה למכון פוע"ה. "כולם הלקוחות שלנו, אנחנו מקבלים 250 פניות ביום רגוע מכל החוגים והגוונים בעם ישראל, חרדים, ציונים, דתיים ושאינם דתיים, כולם פונים למכון. יש מי ששואל לאיזה רופא ללכת, יש מי ששואל את ההלכה ויש מישהו שרוצה ליווי נפשי - אנחנו עושים את הכול. את הכול ביחד אנחנו נותנים כדי שלבן האדם יהיו ילדים, כדי שלבן האדם יהיה טוב, והכל מעודכן עם הרפואה הכי חדשנית".

ח"כ עידית סילמן (הבית היהודי) בירכה את הנשים בפתיחת הכנס. בשיחה עם ערוץ 7 היא אמרה: "כשמדברים על חיזוק התא המשפחתי וקידום מעמד האישה - אין ספק שמכון פוע"ה נמצא במקום הזה של להביא את התא המשפחתי למקום טוב וראוי, ולסייע לנשים בהרבה עניינים הלכתיים, עניינים שנוגעים לעולם הרפואה. זה מקום מאוד מקצועי, ואין ספק שכשאומרים שכל אדם נברא יחידי מתכוונים למכון פוע"ה שרואה בכל בן אדם עולם ומלואו".

סילמן הוסיפה, "בעולם שמדברים על זה שמגמת הילודה הולכת ומצטמצמת ואצלנו הארבע הפך לשלוש החדש, אצלנו זה רק הולך וגדל, אז אנחנו רואים שהמגמה הזאת של הנצח ושל ההמשכיות היא מגמה מאוד משמעותית והיא לא סתם. זה באמת עם ישראל בתפארתו".

ישראל שטיינמץ, מנכ"ל מכון פוע"ה, הסביר מדוע כנס פוע"ה כל כך מצליח. "זה כנס ייחודי ולכן הוא כל כך מבוקש. אנשים יודעים את האיכות של המכון, יודעים את האיכות של הרופאים ושל המחקרים שמביאים, ולכן כל מי שרוצה להתעדכן מגיעה. המכון הוא מקום גדול עם 16 רבנים יועצים, עשרות קורסים בשנה ומרכז הסברה מאוד גדול שמנגיש את כל המידע לציבור".