שמח בני / דוד
שמח בני / דודעטיפת הסינגלים

יונתן רזאל הוא אחד מהקולות המקוריים והמסקרנים ביותר בעולם היצירה והרוח הישראלי: פסנתרן, איש רוח, יוצר, מנצח, מלחין וזמר, המתגלמים באיש אחד, שמחלק את יומו בין לימוד תורה, יצירה מוסיקלית וגידול שבעה ילדים.

היצירה של יונתן היא בראש ובראשונה הזמנה לצאת למסע. מסע פנימי-רוחני בנבכי הנפש, לצד מסע בין עולמות מוסיקליים שהם לעתים מנוגדים, ולמרות זאת מתקיימים בתוכו בהרמוניה ומצליחים לייצר מרחב יצירה חדש, פסיפס מוסיקלי שנע בין מוסיקה קלאסית סימפונית, אתנית, ג'אז ,סול ומוסיקה ישראלית.

מי שיצטרף להזמנת המסע של יונתן, ימצא עצמו מבקר בבתי כנסת בשכונת הנחלאות, בהם שימש יונתן כפייטן, יושב באולמות קונצרטים של תזמורות סימפוניות,(בהם שימש יונתן כמנצח) משוטט ברחובות ניו אורלינס, ומתהלך בגנים שנטעו אנשי רוח וענקים מוסיקליים כמו ליאונרד כהן, בטהובן, שופן, הרב קרליבך וליאונרד ברנשטיין, שהתייחס ליונתן כאל בן טיפוחיו.

עתה לקראת אלבום חדש וחמישי במספר יונתן משחרר שני שירים, הראשון "שמח בני" הנו הסינגל הראשון הרשמי והשיר הנוסף "דוד" יוצא לרגל חג השבועות . ג'וני גולדשטיין הפיק מוסיקלית את שניהם ועליהם מספר יונתן:

"שמח בני": יש טקסטים אלמותיים שכל מילה בהם פותחת לך פתח לעולם שלם . השיר הזה , שמח בני – שהוא פיוט מרכזי בעולם הפיוט של עדות המזרח , והוא מושר , עם המנגינה הנפלאה שלו – כמעט בכל שמחה. תמיד הייתי מתרגש לשיר אותו – והמלים האלה " השמחה תחייך העולם לפניך , או – "הבט ושא עיניך ..מי נתן כל אלה אליך ?" היו מכות על לבי ואומרות : שמח בני !

יום אחד פשוט לקחתי גיטרה וזמזמתי אותו לעצמי.לא מתכוון להתחרות בלחן המקורי המדהים...אבל בכל אופן ..יצא לחן משמח אני חושב . זה שיר שאתה שאבא או אמא שרים לילדיהם או כל אחד לעצמו . שמח בני , שמח בחלקך . הלוואי ונזכה!!!!

"דוד": הדמות של דוד מהפנטת אותי , ונראה לי שאיפה-שהוא, בתת מודע שלנו כעם , הוא דמות שאנחנו מתגעגעים אליה. רועה הנאבק עם האריה והדב כדי להציל גדי , נער שמנצח את גולית כמעט בשתי ידיו , מלך שבונה את ירושלים ומאחד את העם ,משורר ומנגן שהנחיל לנו את ספר השירים התפילות והתשבחות האולטימטיבי – תהילים . יש בדוד המלך שילוב ניגודים כל כך מיוחד :יודע לנגן , אך גם יודע להלחם ולהגן. נער אלמוני – אך עולה לגדולה . נרדף ונמלט על חייו –ותמיד חבר נאמן .יודע לנצח – אך גם להגיד "טעיתי" .יודע הרבה ייסורים , אך תמיד מהלל ומודה ומשבח את בוראו .

דוד הוא גם המנהיג עליו אנחנו חולמים, ומצפים שישוב .מנהיג שיהיה בו האור החכמה והרגישות , אך מצד שני העוז והגבורה והכח להלחם , לאחד , ולקבץ את כולנו כאחד יחד הביתה . בן ישי חי וקיים .