חיילים בתרגיל
חיילים בתרגילצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, מזרז את התכנית לחיזוק יחידות החי"ר ועל פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' הנחה את הצבא להסיט 600 מיליון שקלים מתכנית העבודה השנתית כדי לרכוש טילי נ"ט ואמצעי לחימה נוספים ביחידות החי"ר.

מהלך זה של הרמטכ"ל נועד לחזק את היחידות לקראת אפשרות של עימות בחזית הצפונית או הדרומית.

העיתון מדווח כי בין השאר, מדובר ברכישה של רקטות נ"ט מתוצרת רפא"ל. רקטות אלה חודרות גם קירות מבוצרים. חיזוק יחידות אלה נובע מתפיסתו של כוכבי ולפיה הכרעה של המערכה הצבאית תבוא רק לאחר מהלך משולב של כוחות יבשתיים, אוויריים וכוחות סייבר.

תפיסה זו מובעת בתכנית החומש של הרמטכ"ל שתוגש לדרג המדיני עד סוף השנה.

העיתון מציין כי לנוכח הבחירות המתקרבות אישורה של התכנית יעוכב, אך כוכבי אינו ממתין לאישור זה כדי לבצר את כוחות היבשה ומשום כך הוא בוחר כבר כעת להעביר את מאות מיליוני השקלים לחיזוק כוחות החי"ר.

עוד עולה מהדיווח כי כוכבי מתכנן לצייד את כל הלוחמים באמצעי עזר כמו כוונות שישפרו את האפקטיביות של הירי באופן מהותי. "בנוסף, הורה הרמטכ”ל להסיט 100 מיליון שקלים כדי להשלים פיתוח אינטרנט מבצעי, שיאפשר לכוחות הלוחמים על הקרקע להיות בקשר עם הכוחות המסייעים כמו חיל האוויר, שיוכל לתקשר ישירות עם מפקד הצוות בשטח כדי לתאם תקיפה מדויקת", מציין הכתב הצבאי אלכס פישמן ב'ידיעות'.