הכשרת המפקדים
הכשרת המפקדיםצילום: דובר צה"ל

מנהלת החרדים של צה''ל הכשירה עשרות חיילים לפיקוד בשנת מעו"ף (מצוינות, עתיד ופיתוח אישי). החיילים הוכשרו ללוות חיילים חרדים שנמצאים בתקופת לימודים במסגרת שירותם הצבאי.

שנת מעו"ף היא פרויקט הכשרות לחיילים חרדים בצה"ל, במסגרתו חיילים משלימים השכלה או רוכשים מקצוע במכללות אזרחיות המותאמות לאורח החיים של החייל החרדי.

רוב החיילים החרדים הנמצאים בשנה זו מגיעים ממסלולי הלחימה ותומכי הלחימה לאחר שנתיים שירות ביחידה אליה התגייסו.

סא"ל תלם חזן, ראש מנהלת החרדים הצבאית, הגוף שהפרויקט מתנהל תחתיו, אמר כי ''המטרה שלנו היא שהחייל החרדי שמסיים את שנת מעו"ף יקבל כיוון וכלים לחיים.

''אנו מעניקים לחיילים אפשרויות של מסלולי לימודים איתם הם יכולים להשלים בגרויות, או לרכוש מקצוע ולאחר מכן להשתלב בהצלחה בתעשייה. לצד זה אנו דואגים להעצים את החיילים בפיתוח אישי על ידי סדנאות והרצאות רלוונטיות להם", סיפר חזן.

סא"ל תלם חזן
סא"ל תלם חזןצילום: דובר צה"ל

החיילים החרדים הלומדים בשנת מעו"ף מלווים לאורך תקופת הלימודים על ידי מפקדים ומתגברים מקצועיים. החיילים המשתייכים לסגל הפיקודי עוברים הכשרה פיקודית, והשנה התקיימה לראשונה הכשרה ייעודית לסגל הפיקודי.

סא"ל חזן סיפר: "בחנו כיצד ניתן לשפר את ההישגים של החיילים בשנת מעו"ף, אנו מכירים בכך שמדובר בסיטואציה מורכבת עבור החייל החרדי. לרוב הוא מגיע מן מסלול של לוחמה במשך שנתיים, ולאחר הסתערות בשטח הוא צריך פתאום לשבת במכללה וללמוד, בדרך כלל ללא רקע לימודי מקדים. אני מאמין שאחד מן הדרכים להתמודד עם הפער, זה פיקוד איכותי של מפקדים שיכוונו ויסיעו מול האתגרים.

''בהכשרה החדשה שמנו דגש רב על פיקוד, התמודדות מול קונפליקטים ונושאים רלוונטים רבים שיכולים לתת למפקדים את הכלים הנדרשים לסייע לחיילים. כמובן שמלבד הצד המקצועי, העמקנו את הידע של הסגל הפיקודי בעולם החרדי", תיאר.

ההכשרה הפיקודית לסגל בשנת מעו"ף הינה חלק ממספר תוכניות חדשות עבור החיילים החרדים. סא"ל חזן מסכם ואומר "אנו מקיימים שיחות חתך עם החיילים מדי תקופה, וכבר רואים התקדמות בנושאים רבים מצד החיילים. נמשיך לפעול עבור החיילים החרדים בצה"ל, בכל שלב בשירות בו הם נמצאים על מנת שיוכלו לשרת שירות משמעותי ואיכותי".