האומץ להיות נורמלי
האומץ להיות נורמליצילום: שלמה כהן

שופט בית המשפט העליון יצחק עמית דחה הבוקר (רביעי) את העתירה שהגישה תנועת "חזון" וקבע כי עיריית ירושלים יכולה להסיר את השלטים נגד מצעד הלהט"ב.

על השלטים נכתב ''אבא ואמא=משפחה. האומץ להיות נורמלי". הם נתלו לקראת מצעד הלהט"ב שיתקיים מחר בירושלים. העירייה הורתה לחברת השילוט להסיר את השילוט בשל העובדה שהוא פוגע ברגשות הציבור.

כאמור, השופט עמית העניק גיבוי לעירייה ודחה את הבקשה של תנועת חזון להוציא צו מניעה נגד הסרת השלטים. ''על חומותיך ירושלים הפקדתי עותרים כל היום וכל הלילה", כתב השופט. ''העתירה והבקשה שבפני הוגשה בסמוך לשעה 01:00 בלילה, לאחר שבא כוח העותרת התדפק על דלתו של בית המשפט העליון, ועמד על כך שבאמתחתו בקשה בהולה למתן צו מניעה ובקשה לקיום דיון דחוף בבקשה.

''משכך, הועברה אלי העתירה על ידי המזכירה הראשית של בית משפט זה, ובכך זיכתה אותי העותרת להקדים את ברכת השחר 'המעביר שינה מעיני ותנומה מעפעפי'".

השופט קבע כי ''דין הבקשה לצו מניעה להידחות ללא צורך בתגובה. על פניו, עומד לעותרת סעד חלופי. יש להניח כי העירייה פועלת מכוח חוק עזר עירוני... העותרת לא מיצתה הליכים. לעתירה מצורף מכתב שנשלח בשעה 22:10 למנהלת מחלקה בכירה לפרסום חוצות בעיריית ירושלים ובה דרישה להימנע מהסרת המודעות. העותרת אף לא המתינה שלוש שעות לפני שאצה-רצה להתדפק על דלתו של בית משפט זה באישון לילה.

''על פניו, ספק אם העתירה והבקשה כה בהולות. אם תזכה העותרת בעתירתה, הרי שניתן יהיה לפרסם את המודעות גם במועד נדחה במספר ימים. אשר על כן הבקשה נדחית. בנסיבות אלה, ממילא איני נדרש לכל טענה לגוף הדברים''.

השופט קבע כי תנועת חזון תידרש לשלם הוצאות ''לטובת אוצר המדינה'' בסך 2,500 ש''ח.

ב''חזון'' תקפו את בג"צ בעקבות ההחלטה: "אנו מברכים על החלטת בג"צ שחושפת קבל עם ועולם את השקר הגדול ששמו 'חופש הביטוי'. זהו עוד צעד חשוב בתהליך ארוך, שבו הציבור הישראלי מבין כי הוא נשלט ע"י דיקטטורים שבטוחים כי מדינת ישראל שייכת לאבא ואבא שלהם".