שירה ועמיחי איש רן
שירה ועמיחי איש רןNo credit

שירה ועמיחי איש-רן, שבנם התינוק, עמיעד ישראל נרצח בפיגוע בצומת עפרה, בחודש דצמבר האחרון, השתתפו השבוע בטקס ארצי שנערך בספרד לזכרם של חללי טרור.

במסגרת הטקס קיבלו בני הזוג מדליה לכבוד בנם שנרצח בפיגוע. זו הפעם הראשונה שמדליה כזו מוענקת למי שאינו אזרח ספרדי.

הטקס, שאורגן על ידי ארגון כבוד וצדק, התקיים במכללה הצבאית של משרד ההגנה הספרדי בהשתתפות ראשי המשטרה והצבא, חברי הממשלה ומושל מדריד, שהוא ידיד גדול של ישראל.

בטקס השתתפו נפגעי טרור, לוחמים נגד טרור ובני משפחותיהם של קורבנות פיגועים.

ההזמנה לשירה ועמיחי אורגנה על ידי, אודי רשת, פעיל ישראלי-ספרדי, וארגון ההסברה היהודי הספרדי ACOM, הדומה לאייפא"ק. מייסד ACOM הוא המנהיג היהודי והפילנתרופ הידוע, נשיא הקהילה היהודית לשעבר בספרד, דוד האצ'וול.

אביה של שירה, חיים סילברשטיין, שהשתתף בטקס עם אמה של שירה, ליאורה, אמר לערוץ 7: "ההשתתפות בטקס היתה כבוד גדול. הרגשנו שמדובר בקידוש שמו של הקב"ה כאן בספרד, שם ישראל לא תמיד נראית באור חיובי. כששירה ועמיחי ירדו מהבמה לאחר שקיבלו את המדליה ונתנו נאום קצר, הם זכו לתשואות רמות - בפעם הראשונה שזה קרה בכל שנות הטקס. זה גרם לנו להרגיש מאוד גאים על הילדים שלנו וגם להיות חלק מעם ומדינת ישראל".

"עם זאת," הוא המשיך, "זה נתן לנו חשיפה וגרם לנו לחוש רגישים יותר לקורבנות טרור מחוץ לישראל. אנחנו רואים את הפגיעה והאבל שלהם. אנו מקווים לשמור על קשר עם איגוד נפגעי הטרור בספרד כדי לשמור על המודעות הציבורית לקרבנות הטרור, ולחשיבות הלחימה ועקירת הטרור - בכל מקום שהוא".