אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

מרבית תחנות האוטובוס בישראל אינן נגישות ללקויי ראייה, כך עולה מבדיקה שנערכה על ידי גלי צה"ל בשיתוף עמותת אור ירוק לרגל יום העיוור 2019 ותוצאותיה פורסמו הבוקר (חמישי).

מתוך 116 תחנות שנבדקו ב-23 רשויות שונות ברחבי הארץ, רק 18 תחנות מציגות בכתב ברייל את מספרי הקווים העוברים בתחנה, 30 מציגות באופן חלקי ולא פחות מ-68 תחנות כלל לא מציגות ולו קו אחד.

בירושלים לדוגמה - מתוך 15 תחנות שנבדקו רק תחנה אחת הציגה כנדרש כתב ברייל, 9 אחרות לא הציגו כלל והשאר באופן חלקי. באריאל - כל 8 התחנות שנבדקו לא הציגו ולו קו אחד בכתב ברייל. בבאר שבע - מתוך 8 תחנות, רק אחת התגלתה כתקינה ובקרית שמונה כל ארבע התחנות שנבדקו לא היו נגישות כלל.

הנתונים נאספו על ידי עשרות מתנדבים של קרן המלגות IMPACT.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הנגשת המידע לעיוורים וליקויי ראיה בתחנות האוטובוסים הינה באחריות מפעילי התחבורה הציבורית. יצוין כי השילוט בסככות ההמתנה מותקן ומתוחזק באופן שוטף על ידי החברות, אולם לצערנו, ישנם מקרים רבים של ונדליזם בתחנות ובשלטים. בחלק מהם הושחת שילוט הברייל שהוצב בתחנה עבור העיוורים".

"משרד התחבורה מקדם בימים אלה הנגשת המידע לעיוורים גם בתחנות עמוד. בנוסף, משיק המשרד פיילוט ליישום טכנולוגיה חדשה למידע נגיש בתחנות לליקויי ראיה, אשר יבטיח מידע בזמן אמת באמצעות יישומון", נאמר עוד בתגובה.