נוער הריבונות בכנס הקודם
נוער הריבונות בכנס הקודםצילום: תנועת הריבונות

כפי שהצהירו מעל הבימה בה קיבלו את פרס מוסקוביץ' מקדישות ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, את סכום הפרס שקיבלו לטובת כנס הריבונות השני לנוער שיתקיים ביום חמישי הבא באולם וואהל באוניברסיטת בר אילן בהשתתפות חברי כנסת, אישי ציבור, אנשי רוח ובעיקר בני נוער מכל רחבי הארץ.

לקראת האירוע מספרות קצובר ומטר על חשיבותו של האירוע: "הנוער, דור העתיד של החזון הציוני, נרתם למשימת ייבוש הביצות העכשוויות. אם בעבר העשייה הציונית הייתה בעוד דונם ועוד עז, הרי שכיום המשימה היא עוד ועוד פעולות להטמעת תודעת הריבונות באזרחי ישראל ובהנהגה הישראלית. הנוער מבין זאת היטב ומתגייס כמו שנוער יודע להתגייס, למשימה".הח"כים הביעו את תדהמתם מהאנרגיות האדירות שזרמו מהנוער בקריאה להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון. אין לנו ספק שהד הקריאה שנשמעה אז בירושלים הגיעה לבית המחוקקים שלנו

קצובר ומטר מזכירות את כנס הנוער הקודם שהתקיים לפני כשנה בירושלים ומשך אליו למעלה מ-1200 בני נוער מכל רחבי הארץ. "התהודה לכנס הייתה אדירה, גם בציבור הרחב וגם בנציגי ההנהגה, חברי הכנסת שנכחו באירוע. הח"כים הביעו את תדהמתם מהאנרגיות האדירות שזרמו מהנוער בקריאה להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון. אין לנו ספק שהד הקריאה שנשמעה אז בירושלים הגיעה לבית המחוקקים שלנו, עודדה ח"כים ושרים להתייצב לימין החזון ולהתחייב לקידומו עד ליישומו בפועל. פעילות ההסברה של בני הנוער בפרט ושל תומכי הריבונות בכלל היא זו שהביאה גם את ראש הממשלה, נתניהו, לראות בחזון הריבונות ביטוי לרצונו של העם. זו הסיבה שמצא לנכון להפוך את המחויבות לריבונות להבטחת בחירות".

השתיים סבורות כי הכנס המתקרב צריך ויכול לחזק את קריאת הריבונות דווקא בתקופה בה ישראל ניצבת לקראת פרסום תכנית המאה "תכנית המאה צפויה לכלול הפקרה של למעלה מתשעים אחוזים מיהודה ושומרון לידיה של ישות מדינית ערבית. גם אם לא מכנים אותה בשלב זה מדינה ברור שמדובר בצעד משמעותי לקראת מדינה שכזו, חלילה. בתוך הישות הזו יישארו כבלונים על חוט הישובים היהודיים נתונים לגחמותיה של אותה ישות ערבית שבכל רגע עשויה להוות עבורם סכנת תכנית המאה צפויה לכלול הפקרה של למעלה מתשעים אחוזים מיהודה ושומרון לידיה של ישות מדינית ערבית. גם אם לא מכנים אותה בשלב זה מדינה ברור שמדובר בצעד משמעותי לקראת מדינה שכזו, חלילה... לא נקבל תכנית שכזו בשום פנים. עלינו לזעוק את זעקתה של ארץ ישראל ביתר שאת בשעה הזו.
חיים של ממש. תכנית שכזו עלולה חלילה להוות גם בלימה משמעותית בהתקדמות צעדי גאולתו של עם ישראל בארצו. לא נקבל תכנית שכזו בשום פנים. עלינו לזעוק את זעקתה של ארץ ישראל ביתר שאת בשעה הזו. לעיתים קשה יותר להנהגה בישראל לעמוד מול ממשל אוהד מאשר מול ממשל עוין. ראש הממשלה, שריו וחברי הקואליציה שלו זקוקים לקולו של העם על מנת להתבצר ולהתחזק בעמדתם אם בעבר העשייה הציונית הייתה בעוד דונם ועוד עז, הרי שכיום המשימה היא עוד ועוד פעולות להטמעת תודעת הריבונות.
הרואה ביהודה ושומרון, ערש הולדתו של העם היהודי, חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. בדיוק לשם כך נחזק בכנס המתקרב, יחד עם בני הנוער, את ידיה של ההנהגה בישראל. קולנו יישמע עד לבית הלבן ולחדר הסגלגל. יהיה ברור לנשיא האמריקאי שתכנית שכזו לא תעבור. על ארץ ישראל לא עושים עסקים".

לדבריהן של קצובר ומטר מצטרפים גם כמה מהפעילים המרכזיים של תנועת 'נוער הריבונות' הקוראים להירשם לכנס כבר כעת. נועה (17) מירושלים, מוסיפה: "בהפגנות נגד פינוי עמונה, נתיב האבות ותשעת הבתים בעפרה השתתפו אלפי בני נוער. גם אני השתתפתי בהן כדי להראות שארץ ישראל חשובה לי ולהביע התנגדות תקיפה להרס ישובים בארץ ישראל. ההפגנות הללו חשובות ונצרכות אבל עלינו להפנים שהרס ישובים הוא חלק מבעיה רחבה וכוללת הרבה יותר. המציאות שבה החוק הישראלי עדיין אינו חל במלואו על יהודה ושומרון, היא שמובילה לכל אותם מעשי הרס ועקירה. הפתרון היחיד הוא החלת ריבונות".

נועה פונה לבני נוער שכבר היו בכנס הקודם וגם לאלה שלא: "הקריאה שלנו לריבונות לא נשארת תלויה באוויר. היא מגיעה לאזניים קשובות. כבר כעת למעלה מחמישים שרים וחברי כנסת תומכים בריבונות והתחייבו לה. גם ראש הממשלה הצהיר, כזכור, שהוא מתכוון להחיל ריבונות. יש לנו את הכוח להמשיך את המהלך ובמלוא הכוח. כולנו צריכים להגיע לכנס הקרוב ביום חמישי הבא. אני קוראת לכל בני הנוער אוהבי הארץ לבוא ולהוכיח שאכפת לנו מארץ ישראל, שאנחנו לא מתכוונים להיות רוב דומם ואדיש. חשוב לנו לפעול למען ארץ ישראל".

עלינו להפנים שהרס ישובים הוא חלק מבעיה רחבה וכוללת הרבה יותר. המציאות שבה החוק הישראלי עדיין אינו חל במלואו על יהודה ושומרון, היא שמובילה לכל אותם מעשי הרס ועקירה. הפתרון היחיד הוא החלת ריבונות

קורל דייזי דין (16) מתל מונד, גם היא מפעילות 'נוער הריבונות' מסבירה את חשיבות פעילות הנוער בתנועה: "אני רוצה להשפיע. אני רוצה להפסיק ולגלגל לדור הבא בעיות מדיניות שרק הולכות וגדלות, אני רוצה לעזור למדינה שלנו שנאבקת על תודעה עצמאית, אני רוצה להיות מעורבת בציונות ויותר מכל אני רוצה לקדם את המהלך הגאולי".

"התנועה שלנו לא קמה כדי למלא זמן פנוי. היא קמה כי יש צורך אמיתי למדינת ישראל במושג שנקרא 'ריבונות'. אחרי שנים שבהן התפיסה הייתה שרק נסיגות והקמת מדינה ערבית יביאו פתרון לסכסוך הישראלי-ערבי קמה תנועת הריבונות שמצליחה לשנות את התודעה הציבורית ומובילה לפתרון אחר, כזה שלא כולל ויתורים ונסיגות. ריבונות תחזק את הביטחון ותביא לשקט מתוך שליטה ריבונית של עם ישראל על ארצו".

"בעקבות הכנס הקודם הפכה הריבונות לנושא המדיני החם. כעת אנחנו צריכים להשאיר את הנושא באוויר מוכן לרגע שבו יוכלו שליחינו בכנסת ליישם אותו בפועל. כדי שזה יקרה אנחנו קוראים לכם, בני נוער שהיו בוועידה הקודמת, בני נוער שאכפת להם מהמדינה ומהארץ, שאכפת להם מהדור הבא ולא רוצים להעביר אליו בעיות ישנות, בני נוער שרוצים שלום וביטחון, לבוא אל הכנס שלנו כדי לחזק ולהמשיך את הלחץ הציבורי על המנהיגים שלנו לפעול להגשמת החזון. בואו להשפיע על העתיד".

מוסיפה על הדברים רות מסינגר (16.5) ממבוא חורון, ממובילי הפעילות בתנועת נוער הריבונות, ומציינת כי בעוד בתחומים רבים אחרים ניתן מדי פעם לקחת אוויר ולצאת להפוגה משטף העשייה והאירועים, הרי שבנושא הריבונות "אין לנו את הפריבילגיה הזו. אנחנו במירוץ להספיק את חלון ההזדמנויות המדיני והפוליטי שנפתח בפנינו לזמן מוגבל ולא ידוע. כזה היה חלון ההזדמנות הקצר שנפתח להקמת המדינה וכזה היה חלון ההזדמנות להשבת ירושלים לידינו. כך הגענו לרגע של 'הר הבית בידינו' וכך גם נגיע לרגע של החלת ריבונות ישראל ביהודה ושומרון".

"כנס הנוער הקרוב, כמו הכנס הקודם, הוא הוכחה ליכולת של הנוער להשפיע על מקבלי ההחלטות. נראה לעולם ובעיקר לעצמנו שארץ ישראל חשובה לנו ולא נפקיר אותה לזרים. אנחנו השינוי שהמדינה שלנו לא רק שאכפת לנו, אלא שגם יש לנו כוח אדיר להשפיע ולשנות. פתאום כולם מדברים על ריבונות. זה לא קורה בזכות העיתונים או אתרי החדשות. זה לגמרי בזכותנו, הנוער
זקוקה לו. נוכיח את זה בכנס", דברי מסינגר.

אסף ג'ייסון (17), פעיל בולט בתנועת הריבונות, תושב ראש צורים שבגוש עציון: "המבוגרים אוהבים לומר שהנוער של היום לא יוצא מהמסך, שהוא כבר לא מתעסק בדברים גדולים, אבל לפני שנה בדיוק הוכחנו את ההפך בצורה הכי ברורה וחד משמעית. לא רק שאכפת לנו, אלא שגם יש לנו כוח אדיר להשפיע ולשנות. פתאום כולם מדברים על ריבונות. זה לא קורה בזכות העיתונים או אתרי החדשות. זה לגמרי בזכותנו, הנוער. בזכות אלף ומאתיים בני הנוער שהגיעו מכל הארץ לוועידה בשנה שעברה, ובזכות הרבים שיגיעו השנה".

"אנחנו העתיד ויש לנו כוח בידיים. אסור להקשיב למי שמנסה להחליש אותנו ולומר שאין סיכוי לחזון. לפני 75 שנה הנוער נלחם במחתרות, היום הנוער נלחם ברשתות החברתיות ובדוכנים בתחנה המרכזית. אני רוצה שאוכל לספר לנכדים שלי שעשיתי מהפיכות למען עתיד המדינה שלי ולמען ארץ ישראל. הריבונות היא ההזדמנות של הדור שלנו להיות חלק ממהפכת הדור הבא".

כאן המקום לציין כי בכנס יופיעו בפני בני הנוער סגנית שר החוץ, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, יו"ר 'האיחוד הלאומי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת ח"כ יואב קיש, מנהלת שדולת א"י חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, פעיל זכויות האדם באסם עיד, חברת הכנסת עידית סילמן. האירוע כולו ייפתח בדברי ברכה של הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת ורב תנועת נוער הריבונות. בהנחייתו של הפובליציסט שמעון ריקלין יתקיים פאנל מיוחד אודות דרכי יישום חזון הריבונות וחשיבותו.

כנס הריבונות הקודם
כנס הריבונות הקודםצילום: תנועת הריבונות