קבר רבי עובדיה מברטנורא
קבר רבי עובדיה מברטנוראמתנאל רחמים

אלפי מתפללים צפויים להשתתף היום (חמישי) בהילולת רבי עובדיה מברטנורא זיע"א בציון קברו שבהר הזיתים בירושלים.

רבי עובדיה מרבטנורא היה המפרש הגדול של המשניות. ציונו ממוקם ב'מערת 'ברטנורא' למרגלות הר הזיתים, סמוך ונראה לכותל המערבי.

חברת אגד צפויה החל משעות הצהרים לתגבר את קווי האוטובוסים הרגילים לכותל המערבי. יורדים תחנה אחת לפני הכותל ומשם ניתן להמשיך בהליכה רגלית למערת ברטנורא – מרחק הליכה של כארבע דקות.

במקביל, הסעות חינם יצאו החל משעה 14:00 בצהרים עד השעה 18:00 בערב רצוף, מרחוב שמואל הנביא 79 (תחנת האבן) ליד בית המדרש 'סדיגורא' בירושלים למערה בהר הזיתים. שתיה קרה תוצב במקום לטובת האלפים הרבים.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים הרב הלל הורוביץ שיזם את העליה המונית שהפכה למסורת בשנים האחרונות: "אני קורא לציבור הרחב להגיע ולשפוך שיח למען כלל ישראל בכלל ועל הצרכים האישים של כל אחד בנפרד".

הורוביץ הוסיף: "זכות גדולה נפלה בחלקי להיות בין היוזמים הפועלים להגעת המונים לציון קברו של הברטנורא זיע"א המפרש הגדול של המשניות – שהן הלב של התורה שבעל פה שקיבלנו בהר סיני, בסמוך לחג השבועות, חג מתן תורה, ולהתפלל על קברו לזכות לקבלת התורה ולימודה".

מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו, מדגיש "הציבור יכול השנה לעלות בקלות ובבטחה לקברו של המפרש הגדול של המשנה ולשפוך שיח בציון הקדוש של רבינו עובדיה מברטנורא זיע"א".

יצוין, כי מעמד התפילה המרכזי בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, יתקיים בסמיכות לשקיעה, ובו צפויים להשתתף אלפי מתפללים מכל החוגים והעדות שיבקשו רחמים על צרות הפרט והכלל.