דין יששכרוף
דין יששכרוףצילום: הלל מאיר/TPS

דין יששכרוף, דובר ארגון השמאל הקיצוני ''שוברים שתיקה'', מונה לדובר ח"כ איימן עודה - יו"ר סיעת חד"ש בכנסת.

''אחרי שלוש שנים מטורפות אני מסיים את העבודה בשוברים שתיקה ומתחיל להיות הדובר של ח"כ איימן עודה", סיפר יששכרוף בדף הפייסבוק שלו.

''זה שמח ועצוב ומרגש אבל כל מה שאני רוצה לעשות עכשיו זה להודות לאנשים המדהימים שמרכיבים את הארגון על כל מה שהם נתנו לי. כשהחיים שלי התהפכו מקצה לקצה הייתם בית ומשפחה''.

יששכרוף הביע תקווה כי ''שוברים שתיקה ימשיכו להיות בין הארגונים שמובילים את המאבק בכיבוש ומזכירים לנו את המובן מאליו – אין לנו את הזכות לשלול את הזכויות של מיליוני אנשים אחרים''.

על אף שהוא מסיים את תפקידו כדובר ''שוברים שתיקה'', יששכרוף פונה לחיילים ששירתו באיו"ש: ''תנו עדות. שברו שתיקה. דברו על זה. בשביל הקורבנות הפלסטינים שלנו, בשביל שישראלים נוספים לא יצטרכו לעשות את מה שעשינו שם, וגם בשביל עצמכם. קחו אחריות. זה השלב הראשון בתהליך של תיקון חברתי אבל לא פחות חשוב גם השלב הראשון בתיקון אישי.

''אז אני ממשיך הלאה וזאת זכות ענקית להיות הדובר של מנהיג כמו איימן עודה. החזון שלו ושל חד"ש לשותפות ערבית-יהודית הוא קודם כל צודק, והבחירות האחרונות הוכיחו שהשותפות הזאת היא גם הכרח פוליטי. המאבק למען סיום הכיבוש ושלום, סגירת פערים כלכליים, שוויון לכל מגדר, המאבק בשחיתות, הכרה בנכבה, ומיגור הגזענות והאפליה העדתית, תלויים במאבק בממשלה הזאת – ולכן כולם תלויים בשותפות שאיימן מייצג ויוביל בבחירות הקרובות ובכנסת שאחריהן''.