קטי שטרית
קטי שטריתצילום: חזקי ברוך

ח"כ קטי שיטרית (ליכוד) שיגרה הבוקר (שני) מכתב לשר הפנים אריה דרעי בו היא דורשת ממנו לשלול את מעמד תושב הקבע ממנהיג תנועת החרם על ישראל (BDS), ד"ר עומר ברגותי.

בפתח המכתב לשר דרעי, שהעתק ממנו נשלח לשר גלעד ארדן הממונה על המאבק בחרם, ציינה שטרית כי עומר ברגותי הינו יליד קטאר שגדל במצרים אך הפך לתושב ישראל על ידי נישואים לאזרחית ישראלית .

"עומר ברגותי עסוק בדבר אחד, לפעול על מנת להחריב את מדינת ישראל מבפנים. בשנת 2005 ייסד את תנועת החרם העולמית BDS ומאז משמש יו"ר הארגון", טוענת שטרית.

לדבריה, "תנועת החרם העולמית גורמת נזק רב למדינת ישראל לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל. תנועת החרם מהווה איום על כלכלת ישראל וצבא ההגנה לישראל. התנועה גורמת לפגיעה בדו קיום ואינה מביאה לשלום. ההיפך הגמור, היא גורמת לשנאה, אפלייה ואנטישמיות בכל העולם".

בהמשך המכתב מציינת שטרית כי רק בחודש האחרון הודיעה ארה"ב שתאסור על ד"ר עומר ברגותי את הכניסה לשטחה וביטלה לו את הויזה בטענה שהוא פוגע במדינת ישראל.

"מכובדי, לא ייתכן שארה"ב תמנע ממנו כניסה בשל פגיעה במדינת ישראל ומדינת ישראל תממן אותו ותיתן לו אשרת תושב", מוסיפה שטרית. "כבר בחודש מרץ 2018 עבר בשעה טובה החוק שנותן לך את הסמכות לשלול תושבות ממי שפוגע במדינה ומפר אמונים למדינת ישראל. אין כל ספק שאין אדם ראוי ממר ברגותי לשלילת תושבות".

"לסיכום, אודה לך על קבלת החלטה על שלילת תושבות לאיש זה ובכך נוכיח למארגני החרם שמי שיפגע בנו ייענש קשות. לא ייתכן שמדינת ישראל במקום להלחם בתנועת החרם תאכיל את היד שנושכת אותה. שלילת התושבות וגירושו של עומר ברגותי פעיל השנאה ממדינת ישראל תגרום להחלשת כוחו ובעיקר תגרום למדינת ישראל לעבור סוף סוף מהגנה להתקפה", סכמה שטרית את המכתב.

מארגון בצלמו נמסר, "ארה"ב שאינה נפגעת ישירה מתנועת החרם נלחמת בתנועה בכל הכוח מעבירה חוקים שאוסרים חרם ומונעת כניסה מפעילי חרם. מדינת ישראל חייבת אף היא להוכיח יד ברזל נחושה במאבק בתנועת החרם ולהתחיל בשלילת תושבות למר ברגותי".