יום העיון
יום העיוןצילום: OU ישראל

ביום עיון מיוחד של מרכזי הנוער של OU ישראל לכבוד פתיחת הקיץ, מדריכי ומנהלי הסניפים השונים השתתפו בהרצאות וסדנאות שונות ומגוונות שנועדו להקנות להם כלים, טיפים ומיומנויות לעבודה המורכבת והמאתגרת במרכזי הנוער בתקופת החופש הגדול.

ביום ההכנה השתתפו מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן, סמנכ"ל OU ישראל חיים פלזנר, חבר הכנסת אופיר סופר, חברת הכנסת עידית סילמן, נשיא מוקד 'חברים מקשיבים' ישראל הרב יוני לביא, ראש חוליית חקירות נוער ארצי של משטרת ישראל ורכזת ליווי של מרכז תה"ל רוני בלונדהיים .

הרב לביא, נשיא מוקד 'חברים מקשיבים' ציין כי "אנחנו חיים בעולם של חוסר מחויבות, 'הזפזפת' הפכה למחלה. בעבר אדם היה קונה סלולרי, היה מחויב לחברה למשך 36 חודשים. לעבור חברה זה היה כמעט כמו להתגרש. היום אדם יכול לעבור 36 פעמים ביום חברה".

"למציאות הזו יש השלכות על תחומים רבים בחיים דוגמת זוגיות, חינוך, דייטים ועוד. אנחנו כאנשי חינוך חייבים להתאים את עצמנו לדור הזה ולדעת לתפוס את בני הנוער לפני שהם מאבדים את הקשר והקשב אלינו. המציאות היום היא לא כמו בעבר. אנחנו חייבים להיות מכוונים במסרים שלנו", הוסיף הרב יוני לביא.

הרב אבי ברמן אמר, "כשאנחנו עומדים בפתחו של קיץ, אין לי ספק שכל מי שעומד פה בחדר הולך לשים את ה 200% שלו כדי שהמסרים הכי טובים, עמוקים, ערכיים וחדים שלו יצליחו להגיע לכל חניך וחניכה. כל אחד מהם הוא נשמה ענקית. המטרה בקיץ הזה היא לקחת את האנשים שאנחנו הכי אוהבים ולקדם ולהזניק אותם קדימה להגשמת החלומות שלהם למען עם ישראל".

ישראל חיים פלזנר ציין כי "החופש הגדול הוא חופש לחניכים, אבל לנו כאנשי חינוך בלתי פורמלי אין חופש כלל. בחודשים הקרובים יש לנו הזדמנות מדהימה לסייע לחניכים בתקופה בה המדריך במרכז הנוער הוא הדמות החינוכית היחידה באזור. כשנער יחוש במצב של חוסר בטחון או משבר כלשהו, הוא צריך למצוא בצוות מרכז הנוער כתובת ואוזן קשבת. אני בטוח שאם נהיה קשובים לחניכים שלנו, נוכל להציל נפשות רבות".

מרכזי הנוער של ארגון ה- OU ישראל פועלים ב-20 ערים בישראל ומצמיחים מנהיגות צעירה וקהילתית ומספקים מענה חברתי, חווייתי וערכי לבני נוער רבים. זאת באמצעות מדריכים מקצועיים ותוכנית שנתית הכוללת חוויות, פעילויות ערכיות, סדנאות צמיחה וחיזוק אישי, טיולים, תוכניות בר ובת מצווה, ושאר פעילויות.