נתן אשל
נתן אשלPhoto by Hadas Parush/Flash90

נתן אשל, מקורבו של נתניהו, אמר באחרונה לח"כ בצלאל סמוטריץ' כי אין סיכוי שיקבל את תיק המשפטים.

"המפתח לגורל המשפטי של נתניהו ומשפחתו בידי שר המשפטים הבא, אין סיכוי שזה יהיה אתה", צוטט אשל בחדשות "כאן".

עוד דווח שהשיחה בין סמוטריץ׳ לאשל התקיימה במשרד רה״מ שעות לפני פיזור הכנסת ובנוכחות מספר משתתפים. אשל ביקש להעביר לסמוטריץ׳ מסר לפיו אין מדובר בעניין פוליטי אלא אישי, ולכן אין סיכוי שדרישתו תתקבל.

נתן אשל מסר בתגובה: "נושא תיק המשפטים מעולם לא היה נושא לשיחה. אמרנו שהתיק לא ימסר לאף מפלגה וכך יהיה. המצאות של סיפורים אולי עושות טוב למי שלא מקבל את מבוקשו, אבל לאמת אין להם קשר".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדיווח בתאגיד על דברים שנאמרו כביכול לסמוטריץ׳ בעניין תיק המשפטים - אינו נכון ומשולל כל יסוד. לא היו דברים מעולם".

נזכיר כי בשבוע שעבר, חרף דרישת הבית היהודי את תיק המשפטים, מונה לתפקיד שר המשפטים ח"כ אמיר אוחנה.

הדבר הוביל לחילופי דברים קשים בין ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי בסיומם הודיע יו"ר מפלגת הבית היהודי הרב רפי פרץ כי הוא מתחרט על ההודעה שפרסם יו"ר המטה שלו, ובה הכפיש את יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'.

''בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף ניסיונות לפצל את אחדות המחנה. אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך", אמר הרב פרץ.

ח"כ סמוטריץ' הגיב: ''תודה הרב רפי. אף אחד, אבל אף אחד, לא יצליח לפלג בינינו ולקדוח חור בספינה הציונית דתית. האחדות חשובה יותר מכל דבר אחר. מי שמנסה לעשות את זה חייב למצוא את עצמו בחוץ עוד היום! אחרת זה לא ייפסק. זאת האחריות שלנו ואנחנו חייבים את זה לציבור ולעם ישראל".

נזכיר כי באותה הודעה תקף הרב פרץ את סמוטריץ' וקרא לו לתמוך בהחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את אמיר אוחנה לשר המשפטים, במקום את ח''כ סמוטריץ' - יו"ר האיחוד הלאומי.

מקורבי הרב פרץ אמרו כי ''הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית.

''ראש הממשלה נותן אמון מלא ביו''ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט. כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית.

''ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שיערך מיד לאחר הבחירות הקרובות נפיק לקחים. לא ברור למה סמוטריץ' איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות.

''ראש הממשלה קבע כי הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט. זו הייתה המשימה והמשימה הושלמה", הוסיפו מקורבי פרץ.