כמעט ארבעה חודשים עברו מאז נפגשו הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון למשחק אחד על תואר. היה זה בגמר גביע המדינה בכדורסל, אז הפועל היא זו שניצחה וזכתה בתואר הגביע. הערב (שני) נפגשו השתיים שוב, שוב למשחק אחד על תואר, הפעם על הזכות לשחק בגמר הפיינל-פור בדרך לצלחת האליפות.

אחרי שניצחה אותה בגמר הגביע, הפעם היה זה תורה של ראשון לגבור על הירושלמים כשניצחו בתוצאה 86:92, כשאלה למעשה שיחזרו את אותו משחק גמר הפיינל-פור מלפני שלוש שנים, אז זכתה על חשבון הירושלמים בצלחת האליפות הראשונה שלה בהיסטוריה.

הירושלמים שקיוו להעפיל לגמר הפיינל-פור ולסיים בטעם טוב את העונה שכללה זכיה בגביע המדינה לראשונה מזה למעלה מעשור וקמפיין מוצלח מאוד כבר בעונתה הראשונה במפעל ליגת האלופות שהסתיים רק בשלב חצי הגמר, מסיימת עוד מפעל עם כמעט ובשלב חצי הגמר. מחזיקת הגביע מהבירה רושמת עונה שניה ברצף בלי גמר עם 86:92.

ראשל"צ שהתחילה את העונה בצורה אדירה עם זכיה בגביע ווינר, פתחה את העונה בליגת העל בצורה רעה שהביאה לפיטוריו של מאמנה צביקה שרף. את מקומו של שרף תפס גודס ובמספר צעדים חיזק את הקבוצה והביא אותה לשלל הישגים תוך כדורסל מרהיב. הכתומים מעיר היין שסיימו את העונה במקום השישי בטבלת הליגה, הדיחו בדרך לגמר הפיינל-פור את הפועל חולון וכעת את הפועל ירושלים, בדרך אולי לתואר היסטורי שני העונה ושני בקטגוריה הספציפית הזו - אליפות ליגת העל בכדורסל.

אחרי שבפעמיים הקודמות שהחבורה מעיר היין הגיעה לגמר גביע המדינה, היא הודחה בחצי גמר הפלייאוף - ב-1992 וב-2012, הפעם זו פעם נוספת למעמד הגמר של ליגת העל אחרי 86:92 במשחק חצי הגמר.