השר יריב לוין
השר יריב לויןצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

שר התיירות יריב לוין (ליכוד) משמיע הבוקר (שלישי) מסרים של פיוס לעבר הציונות הדתית, שנציגיה בכנסת סמוטריץ' והרב פרץ נותרו לפי שעה מחוץ לממשלה.

"הציבור הזה הוא חלק ממחנה הימין וחשוב שהוא יבוא לידי ביטוי גם בכנסת ובוודאי גם בממשלה", אמר לוין לגלי צה''ל.

לדבריו, העובדה שהוצעו לאיחוד מפלגות הימין "תיקים כאלה בכירים עוד בממשלת המעבר", מעידה על הרצון האמיתי בשותפות.

"מבחינתנו חשוב מאוד שאיחוד מפלגות הימין תהיה חלק מהממשלה, לכן יש באמת רצון טוב ואמיתי לראות את הדבר הזה קורה עוד בשלב הזה. התיקים שהוצעו להם ידועים ואני חושב שהם גם בכירים, חשובים ומשמעותיים, ואני מאוד מקווה שאיחוד מפלגות הימין תצטרף לממשלה הזאת".

השר לוין הוסיף, "סמוטריץ' מייצג ציבור והציבור הזה הוא חלק ממחנה הימין וחשוב שהוא יבוא לידי ביטוי גם בכנסת ובודאי גם בממשלה. מבחינתנו הרצון הטוב קיים והתקווה היא לראות ממשלת ימין יציבה לאחר הבחירות. אין ספק שבעובדה שאנחנו נכונים להציע תיקים כאלה בכירים עוד בממשלת המעבר יש משום איתות ואמירה ברורה שהרצון בשותפות הוא רצון אמיתי".

עם זאת, השר לוין קרא "לשים סוף לתופעה הזאת של כל כך הרבה מפלגות קטנות". לדבריו, "כבר לאחר ישיבת המשא ומתן הראשונה עם ישראל ביתנו אמרתי לראש הממשלה שאין לליברמן כוונה להכנס לממשלה, הדברים היו ברורים. בשורה התחתונה האירוע הזה מעיד על דבר אחד ואמרתי את זה לא פעם - הגיע הזמן לשים סוף לתופעה הזאת של כל כך הרבה מפלגות קטנות, הדבר הזה מביא לאבדן של כל כך הרבה קולות של מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה אחר כך מקשה מאוד על הרכבת ממשלה וגם כאשר מצליחים בזה, המשלה כל הזמן נתונה באי יציבות וסחטנות של קבוצות קטנות והדבר הזה בהחלט מונח לפתחו של הציבור בבחירות האלה".

לטענתו, הניסיון להקים ממשלה עם מפלגת העבודה היה כדי למנוע בחירות אך נכשל עקב הפערים הגדולים בין המפלגות. "לאחר שהבנו שליברמן איננו מתכוון להיכנס לממשלה בשום מקרה ניסינו למנוע את הבחירות המיותרות האלה ואת כל הנזק העצום שהן גורמות ובמסגרת הזאת בדקנו את האפשרות לצרף את אבי גבאי לממשלה. היה ברור לחלוטים שהפערים באמת מאוד משמעותיים ובסופו של דבר כתוצאה מהפערים זה גם לא קרה".

"הדבר היחיד שהסכמנו לתת למפלגת העבודה ואני חושב שהוא טבעי, הוא נכונות לכך שהיא תהיה זכאית להתנגד לרפורמות המשפטיות השונות. אבל צריך גם להגיד בגילוי לב שמשעה שליברמן לא הסכים להכנס לממשלה הזאת לא היה לנו ממילא רוב למהלך הזה, וזה רק ממחיש עד כמה חמורה הייתה ההחלטה הזאת של ליברמן. הייתה לנו כאן הזדמנות היסטורית עם ממשלה יציבה של 65 חכים לעושת שינויים אמיתיים שציבור עצום מצפה להם והדבר הזה נמנע בגלל גחמה של איש אחד", כך השר לוין.