אליוס פז ז"ל משוחח עם ערוץ 7 על "מחאת המילקי" וציונות

אליוס פז, ראש דסק גרמניה בתנועת בני עקיבא העולמית, ומי שייסד את משלחת בני עקיבא בגרמניה ב-2015, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

פז הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים. הלוויתו נערכה במישור אדומים בהשתתפות מאות אנשים, בני משפחה וחברים מבני עקיבא.

פז בן ה-34 החל את תפקידיו בתנועה כשליח צעיר בגרמניה. בהמשך הקים בגרמניה את "ההכשרה", תוכנית שנתית של בני עקיבא העולמית הקיימת בסניפים שונים בעולם. התוכנית מיועדת לחניכי התנועה, בני כיתות י', המגיעים לשנה לישראל ומכירים את הארץ באמצעות תוכניות לימוד, התנדבויות, טיולים והיכרות עם חלקים שונים בחברה הישראלית.

אליוס פז
אליוס פזצילום: בני עקיבא העולמית

כשליח בגרמניה הכיר את נעה קמפינר, שליחה אף היא, ומאוחר יותר הם התחתנו ועמדו בראש המשלחת המורחבת, פרי תוכנית שהגה פז כדי לחזק את הזהות היהודית של בני הקהילות בגרמניה ולהילחם בתהליך ההתבוללות.

לאחר שאובחנה אצלו המחלה נאלצה משפחת פז לסיים את השליחות וחזרה לארץ. כאן התגוררה המשפחה במצפה יריחו ופז המשיך את עבודתו כראש דסק גרמניה במשרדי התנועה.

מזכ"ל בני עקיבא העולמית, רועי אביקסיס, אמר בהלוויה: "אליוס, קראנו לך בעל החלומות. בעל חלומות, כי כאבת את יהדות גרמניה, הצבת חזון ויעדים ברורים, היית מוכן להלחם עליהם בלי לוותר. לפעמים נתפסת כהוזה, לא מציאותי. לא מחובר. הייתי אובד עצות מול העקשנות שלך. כשניסיתי לרכך אותך קצת- היית מסתכל עלי ומבהיר לי 'לא ילך לך, חבל על המאמץ'. אך בניגוד ל'בעלי חלומות' אחרים המסתובבים בינינו היית חולם ומגשים. חכם, חריף, עקשן וביצועיסט מהמדרגה הראשונה. השגת את מבוקשך. אם לא דרך הדלת- דרך החלון. אם לא בדרך המלך, בדרך חתחתים.

''בוועידה העולמית שהתקיימה ב-2015, בחרנו להעלות על נס את העשייה שלך בגרמניה. עמדת גאה על הבמה. למחרת הלכת לבדיקה שגרתית ואז קבלת תוצאות מצערות שהכריחו אתכם לחזור מהשליחות. וכך במשך 4 שנים, עליות ומורדות, ואליוס לא מרפה מהחלומות. תוך כדי טיפולים קשים, אשפוזים, כאבים, הוא מגיע למשרד, מבקש כמה דקות להתאפס ומתחיל לירות לכל עבר. עוד שליחים, עוד חניכים בתוכניות. ומול עיניך פתאום אנחנו מגלים שגרמניה פורחת. המשלחות הכי גדולות לאירועים האירופאיים אלו הגרמנים. אתה לא מצליח להגיע לרוב אירועים אבל אנחנו מספרים לך. אליוס – החלומות שלך מתגשמים.

''אליוס- היית מפקד שהצעיד אחריו חיילים. כולם הביטו בך וסמכו עליך. דקלמו את משנתך. הבטתי בך בהשתאות. כשבקרנו בגרמניה- פגשנו את החניכים והמדריכים שלך. כולם שלך. ממש. סחפת את כל התנועה למען יהדות גרמניה, לפעמים היו אומרים לנו 'נפלתם על הראש, מכל העולם אתם מדברים רק על גרמניה'. אליוס-. איני יודע אם השארת לנו, לחברים מבני עקיבא, צוואה כתובה אך ברור לנו שבכל הקשור למפעל חייך השארת לנו תוכנית עבודה ברורה- לאן ואיך עלינו לצעוד- את התוכנית הזאת לא נכניס למגירה. נמשיך לשים אותה במרכז העשייה התנועתית- אנחנו חבים זאת לך אליוס יקר".