חתימת ההסכם
חתימת ההסכםצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מינהל הרכש במשרד הביטחון וחברת לוקהיד מרטין ישראל חתמו הבוקר (ג') על הסכם אחזקה ראשון מסוגו למערכות מטוס ה"אדיר" (F-35) של חיל האוויר.

בטקס החתימה השתתפו סגן ראש מנה"ר לרכש אוויר וים, זאב לנדאו, ומנכ"ל חברת לוקהיד מרטין ישראל, יהושע (שיקי) שני.

במסגרת ההסכם, חברת לוקהיד מרטין תפעיל ותתחזק את מרכז האימון המתקדם בבסיס חיל האוויר בנבטים, שבמרכזו סימולטור המשימה המלא (FMS) למטוס, ותעניק שירותי תמיכה ומומחים למערכת ה-"ALIS" - מערכת ניהול המידע הלוגיסטי- תחזוקתי הייחודית למטוסי ה-F-35.

החוזה הינו לחמש שנים, עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות. היקפו נאמד ביותר מ-150 מיליון ₪, וכחלק ממנו תגייס החברה כ- 25 עובדים חדשים, רובם ככולם מאזור הדרום.

סגן ראש מנה"ר לרכש אוויר וים, זאב לנדאו: "אנו מברכים על ההסכם ומקווים שתהא זו הסנונית הראשונה בדרך להעברת האחריות התחזוקתית למכלולי תחזוקה נוספים של מטוס ה'אדיר' למדינת לישראל מעבר למה שהיה עד כה. לפרויקט הזה יש חשיבות ביטחונית אסטרטגית לעצמאותו של חיל האוויר הישראלי בשגרה ובחירום, אך גם לכלכלה בדרום. כ-25 עובדים מאזור הדרום צפויים להיות מועסקים כאן, ואנו מקווים שהמספר יילך ויגדל עם חתימת חוזי אחזקה נוספים בשנים הקרובות".

יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל אמר כי "לראשונה, לוקהיד מרטין ישראל תתחזק בעצמה את המערכות המתוחכמות של סימולטור המשימה המלאה ומערכת ה-ALIS לתחזוקה ולוגיסטיקה עבור חיל האוויר. בכך תתאפשר תמיכה קרובה, זמינה ויעילה למערך מטוסי ה-F-35 של חיל האוויר באמצעות עובדי לוקהיד מרטין ישראל.

''סימולטור המשימה המלא של לוקהיד מרטין מאפשר תרגול של מגוון מתארי אימון ופעילות מבצעית, המדמים בצורה מלאה את שדה הקרב וחוסכים עלויות אימון והכשרה ומביאים את הטייסים למוכנות מלאה לפעילויות האוויריות. מערכת ה-ALIS מאפשרת מעקב צמוד אחר צורכי התחזוקה והלוגיסטיקה, ומייעלת את רמת המוכנות והמבצעיות של המטוסים, ומכאן החשיבות הגדולה בהסכם עם משרד הביטחון. אנו מצפים להרחבה של שיתופי הפעולה בפרויקטים נוספים סביב מטוס ה'אדיר' ובנושאים אחרים, הן עם משרד הביטחון והן עם התעשיות הביטחוניות הישראליות", הוסיף.