אלון ריזקאן, גיל בסמוט וברק כהן
אלון ריזקאן, גיל בסמוט וברק כהןצילום: מד"א

גבר בן 71 מצפון הארץ חגג בבר המצווה של נכדו בבאר שבע. בעת שנאם באירוע, החל להרגיש ברע, ותוך זמן קצר התמוטט.

כמה מהאורחים קראו לעזרה, ואת זעקותיהם שמעו ארבעה מהאורחים באולם הסמוך - שלושה פראמדיקים וחובש בכיר במד"א. הארבעה השתתפו באירוע משפחתי של חבר, מתנדב במגן דוד אדום גם הוא, באולם אחר באותה הקומה.

תוך שניות בודדות הגיעו הפראמדיקים אל הגבר ששכב על הרצפה. "חגגנו באולם הסמוך, כשלפתע נשמעו זעקות. הבנו שמשהו מתרחש ורצנו לאולם שליד. במקום ראינו גבר מבוגר שהתמוטט, והוא ללא הכרה וללא דופק", שיחזר פראמדיק מד"א אלון ריזקאן.

"התחלנו בפעולות החייאה בסיסיות, כשבמקביל ברק הפראמדיק רץ למכוניתו, להביא ציוד החייאה שיש ברשותו באופן קבוע ברכב, ככונן תגובה מיידית של מד"א. הוא חזר תוך פחות משתי דקות, ובאמצעות הדפיברילטור של מד"א המשכנו את פעולות ההחייאה, תוך מתן מכות חשמל. דקות בודדות לאחר מכן, ליבו של הגבר חזר לפעום והוא החל להתעורר. במקביל, ניידת הטיפול הנמרץ של מד"א, הגיעה למקום ופינתה אותו לבי"ח להמשך טיפול, כשהוא במצב יציב לחלוטין", תיאר ריזקאן.

אשתו של הגבר סיפרה: "הוא התנהג רגיל לגמרי, רקד, התפלל ונשא דרשה. תוך כדי דיבור, הוא הרגיש שאין לו אוויר, ואחרי כמה רגעים הוא התמוטט. יש לנו שלושה ילדים וחמישה עשר נכדים, וכולנו אסירי תודה לפראמדיקים והחובשים של מד"א. אם הם לא היו במקרה באולם הסמוך, ייתכן והוא לא היה בחיים היום".

פראמדיק מד"א, ברק כהן, סיפר: "בשנותיי הרבות במגן דוד אדום, טיפלתי במאות מטופלים שנזקקו לפעולות החייאה, אבל זה לא אירוע רגיל שאני מגיע אליו במהלך משמרת. הכל קרה מאוד מהר, אבל לרגע לא היה לנו ספק שאנחנו שמים את הכל בצד ועושים כל שביכולתנו על מנת להציל את הגבר שהיה בסכנת חיים מיידית. קשה להסביר במילים את הסיפוק שהרגשנו כשחזרנו לשבת באולם, באירוע בו התארחנו, אחרי שרגע קודם הצלנו חיים".