יום מיוחד לצוערים
יום מיוחד לצועריםצילום: דובר צה"ל

לאחר שהעבירו יחדיו ארבעה חודשים בבה"ד 1 ונפרדו כל אחד להשלמה החילית שלו, חזרו צוערי קק"ץ אחוד מחזור 54 לשלושה שבועות של סק"ם (סדרת קרב משולבת). במהלכו, הם יישמו את כל הטכניקות שלמדו במסגרת תפקידם - אך הפעם בשיתוף פעולה רב-חילי עוצמתי.

צוערי היבשה, שעתידים לעמוד ברחבת המסדרים ביום רביעי ה-26 ביוני 2019, הגיעו לאירוע השיא שפותח את סדרת הקרב המשולבת - תצוגת כיבוש כפר, במהלכה הדגימו הכוחות השתלטות על יישוב במתווה הצפוני.

"זה יום מיוחד לצוערים של כוחות היבשה", פותח מפקד חטיבה 460, אל"ם הישאם אברהים. "הצגנו יכולות קרב משולבות של כלל כוחות היבשה בתרחיש עכשווי בכלל הזירות, והענקנו לצוערים שהולכים לפקד מחר על סק"ם בעצמם, לחוות את משאבי הזרוע במלוא עוצמתה".

כך מתרגלים פשיטה על כפר של חיזבאללהדובר צה"ל

הלוחמים שהשתתפו תרגלו והדגימו מספר פעולות מפתח במלחמה. הם ביצעו תקיפה רחוקה וממוקדת באמצעות טנקים וארטילריה, פינו פצועים בשטח, השתלטו על מבנים ואספו נתונים בעזרת רחפן שתצפת על המתרחש.

"הלחימה המשולבת מכפילה משמעותית את עוצמת זרוע היבשה", קובע קצין השריון הראשי, תא"ל גיא חסון, שהגיע גם כן למיצג. "היום חזינו בתצוגה שמביאה לידי ביטוי את האש, את היכולת האנושית - ובעיקר את המוכנות שלנו למערכה הבאה".

מטרת הכוח שעבד בשיתוף פעולה הייתה להיכנס לכפר של חיזבאללה במתאר הצפוני, לאתר ולנטרל איומים תת-קרקעיים - ולבסוף לכבוש אותו. כל זאת, תוך התמודדות עם תנאי שטח בנוי ואורבני, הכולל אזרחים בלתי מעורבים. "בגלל ריבוי האתגרים, העשייה עם החילות השונים, ובמיוחד עם חיל האוויר, היה הכרחי וחיוני להצליח במשימה", מצטרף מג"ד "שחק", סא"ל בני אהרון.

שריון, הנדסה קרבית, תותחנים ואפילו חיל האוויר - לכולם היה ייצוג במעמד, ואלה ביטאו באופן ברור את הצורך בשיתוף פעולה בין-חילי בזרוע היבשה. "האיומים בשדה הקרב הולכים ומתעצמים", מציין מפקד ביה"ס להנדסה קרבית, אל"ם עידו מזרחי. "התצוגה המחישה להם כיצד ה'שילוביות' ביניהם הובילה להישגים טובים יותר, כשכל אחד מהגופים מביא את יכולותיו הייחודיות לשדה הקרב".