טל רוסו
טל רוסוצילום: פלאש 90

בריאיון ראשון לאחר שהודיע על פרישה ממפלגת העבודה ומהכנסת, מספר ח"כ טל רוסו לקרן מרציאנו על ההחלטה לפרוש זמן קצר מאוד לאחר שבכלל החל לכהן בתפקידו החדש ועל המשא ומתן הדרמטי עם נתניהו שכמעט והוביל לכניסת מפלגת העבודה לממשלה, שלא קמה לבסוף.

"היה קצר ותכליתי, נכנסתי למערכת בחירות ממש בחודש וחצי האחרונים, הייתי חודש בכנסת, וקצת ועדות קצת זה... וגמרתי קדנציה מה שנקרא", אומר ח"כ רוסו על הקריירה הקצרה שלו. "יש לי עוד שלושה חודשים", אומר רוסו, "אמרתי שאני לא מרגיש נוח לקבל שכר אבל אין אפשרות כזו שלא לקבל, אז ישבתי היום עם היועץ המשפטי ואני אתרום אותו. את הרכב אני יכול להחזיר ואני אצמצם את העוזרים" הוא מצהיר.

"מה שהפריע לקהל הבוחרים ולפעילים זה הסכינאות הפנימית", אומר רוסו, "אני חשבתי שיהיה אפשר להכיל את זה. בניסיון להיכנס לממשלה זה היה יותר קיצוני - אלה היו 24 שעות אינטנסיביות עם לחצים לא פשוטים שמתנגשים בהם המון ערכים וזה הלחיץ המון אנשים".

הח"כ הפורש אומר שהאמין לנתניהו שבאמת רצה את חברי מפלגת העבודה בממשלה - ושלא השתמש בהם כפיתוי כדי להכניס את ליברמן ומפלגתו לממשלה: "אני תמיד מואשם בקצת תמימות וקצת נאיביות, אני מעדיף להיות מואשם בזה ולא בדברים אחרים, אבל הצבנו תנאים - שזה יהיה מפלגתי ושזה יעבור את מוסדות המפלגה בצורה מסודרת. כולם בחנו, למעט עמיר פרץ שלא הספיק זה התפוצץ לפני שעמיר הספיק לבחון את זה. הכל שידר רצינות מלאה".