המשפחה זועמת: דיבורים לחוד ומעשים לחוד

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של המחבל אסלאם נאג'י אשר רצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי ז"ל התקיים היום (ד') בבית הדין הצבאי בכלא עופר.

המחבל רצח את החייל בחודש מאי 2018, במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן במחנה הפליטים אל-אמערי. המחבל השליך לוח שיש על ראשו של לוברסקי ופצע אותו אנושות. לוברסקי נפטר כעבור יומיים מפצעיו.

בחודש דצמבר האחרון הרסו כוחות הביטחון את המבנה בן ארבע הקומות במחנה אל-אמערי, בו התגוררה משפחתו של המחבל. צה"ל הודיע בתחילה למשפחה כי הוחלט להרוס שתי קומות במבנה, אך לאחר בדיקה נוספת הוחלט להרוס את כל ארבע הקומות של הבניין. זאת לאחר שהתברר כי משפחת המחבל בנתה את הבניין על מגרש בו היה ממוקם בניין שנהרס על ידי צה"ל בשנת 1990 בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל.

עם תחילת המשפט חזרו בני משפחתו של לוברסקי הי"ד על דרישתם להטיל עונש מוות על המחבל, אך הפרקליטות הצבאית כלל לא העלתה בקשה זו בפני בית המשפט.

ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד, חבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", אמר בפתח הדיון בבית המשפט הצבאי כי "הגיע הזמן שהפרקליטות הצבאית תפסיק לפחד ותדרוש לגזור על המחבל השפל עונש מוות. אנחנו לא נדרוש פחות מזה. רק יד קשה בלחימה בטרור תציל חיים".

האב אמר עוד "זו טעות קשה מצד מדינת ישראל להעניק לאויבינו המוצהרים זכות להישפט במקום לחסלם. ניהול משא ומתן איתם בבתי הסוהר במקום לגרש את משפחותיהם הוא הזייה. רק ישום חבילת ההרתעה נגד הטרור ללא כל היסוס תימנע את הרצח הבא".

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אמר "עצוב לראות איך מחבלים שפלים אשר רצחו את טובי בנינו לא מוצאים להורג ובמקום זה חוגגים בבתי הכלא הישראליים. הגיע הזמן להשית על מחבלים עונש מוות ועל משפחתם גירוש לאלתר. הרתעה אמיתית מתחילה בפסקי דין אמיצים. עם החפץ בחיים לא צריך ליצור לאויביו תמריצים להרוג אותו. ככה לא נלחמים בטרור''.

סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, לשעבר ראש התביעה הצבאית באיו"ש המלווה את המשפחה ואת פורום "בוחרים בחיים" הוסיף כי "בהינתן העמדה שלא היה ניתן להטיל על הרוצח עונש מוות, אנו תקווה שבית המשפט יטיל על הרוצח עונש מאסר עולם, שממנו לא ישתחרר עד שימות וכן פיצוי כספי גדול במיוחד. על פי ההערכה, הרש"פ תשלם לרוצח של רונן כחמישה מיליון ש"ח במהלך כליאתו. לכן, התבקש בית המשפט לפסוק פיצויים רגילים ועונשיים על מנת לוודא כי הרוצח השפל לא יצא נשכר. הגיע העת שגם בתי המשפט הצבאיים ייאמצו גישה שמשדרת הרתעה כלפי מחבלים, גם בהעדר עונש מוות''.