האב השכול התרגש מהיוזמה של הישיבה באיתמר

בני זגרון, אביו של מתן הי"ד שנרצח בפיגוע התאבדות באריאל, התרגש לשמוע על החלטת ישיבת חיצים באיתמר להקים בית מדרש לזכרם של 12 נופלי הישיבה, ביניהם מתן.

זגרון סיפר לערוץ 7 על הבוקר בו נפל בנו: "לפני 18 שנה מתן יצא מפה בבוקר לצבא ובתחנת הדלק באריאל הוא שמע צעקות של מחבל מתאבד ואז הוא רץ למחבל כמו שהוא למד בצבא והמחבל התפוצץ".

קריאת בית המדרש החדש על שמם של נופלי הישיבה ריגשה מאוד את בני משפחת זגרון: "אני חושב שזה מעשה חכם ומכובד, הישיבה שהבן שלנו למד בה שחושבת דבר ראשון על הבוגרים שהם חינכו אותם ולצערנו הם לא איתנו. הישיבה הזאת היא כנראה משהו מיוחד בפני עצמו. המעשה שלו זה חלק מהחינוך בישיבה, החינוך מהבית והחינוך מהיישוב".

"אנחנו המשפחה התרגשנו מאוד כששמענו את זה, הם באו לבשר לנו בבית לפני שהם יצאו עם הקמפיין ואנחנו בהתחלה לא יכולנו להכיל את זה, לא הבנו על מה מדברים''.

זגרון מספר כי הישיבה מחברת את תלמידים למורשת הבוגרים שנפלו, לא רק באירועים מיוחדים. "הישיבה עושה את זה כל השנה והיא לא עושה את זה רק בבית המדרש. זו ישיבה מאוד מיוחדת ואם מישהו יגיע אלינו ביום הזיכרון הוא יראה את הישיבה מנהלת את הטקס בבית העלמין. לפני שהם עושים מסיבת סיום הם עושים ערב לזכר הנופלים והם כל הזמן מקדישים ומזכירים את זה".

משפחת זגרון מתגוררת באיתמר סמוך לישיבה ונמצאת בקשר טוב עם ראשיה: "אנחנו שכנים של הישיבה כרגע עד שיעברו למשכן החדש ואני לא מכיר הרבה מקומות שהם שכנים של הישיבה ושהם חברים כל כך טובים של הישיבה. אנחנו התברכנו בישיבה שעושה מעשה שאין הרבה מוסדות כאלה. לוקחת את הנערים האלה וכשרואים אותם בכיתה ט' ורואים אותם בכיתה יב' רואים מה הישיבה הזו עושה".

לחצו כאן כדי להיות שותפים בבניין בית המדרש לזכר 12 נופלי ישיבת חיצים באיתמר

ישיבת חיצים באיתמר: הבוגרים מחזירים אהבה