רגב
רגבצילום: דוברות

משרד התרבות והספורט חתם היום (חמישי) על מבחן התמיכה למנהלות הליגה בכדורגל ובכדורסל, לפיו קבוצות שישקיעו במחלקות הנוער, ישלבו תכניות אימון ייעודיות וישלבו שחקנים ישראלים בוגרי מחלקות הנוער בקבוצות הבוגרות, יזכו לתוספת תמיכה בסך של 15 מיליון שקלים ממשרד התרבות והספורט.

מבחן התמיכה הוא תוצר של הוועדה שהקימה שרת התרבות והספורט, ח״כ מירי רגב, בראשות מנכ"ל המשרד, יוסי שרעבי, בעקבות שביתת השחקנים במהלך העונה הסדירה בשנה שעברה.

המבחן יצר מדרגות של תמרוץ לקבוצות, על פי כמות הדקות של שילוב השחקנים הישראלים המקומיים בוגרי מחלקות נוער וכן על פי מדרגות קידום לגילאי השחקנים, כך שקבוצות שישלבו יותר שחקנים צעירים במהלך המשחק וייתנו להם דקות משחק משמעותיות, יזכו לתוספת תמיכה מהמדינה.

ההחלטה אושרה על ידי המועצה הלאומית לספורט לאחר שהוצגו בפני חברי המועצה המסקנות העיקריות מ"דוח שרעבי" .

השרה רגב אומרת כי "מבחן התמיכה מביא עימו בשורה משמעותית לשחקן הישראלי ומהווה פריצת דרך מעשית שתחולל שינוי בטווח הזמן הבינוני והארוך".

"יישום המבחן יניח את היסודות להעצמת הנבחרות הלאומיות ולהצלחות מעוררות גאווה, יעניקו לדור הכדורסלנים הצעיר והמתפתח את הכלים בתקופת הזמן הקריטית להתפתחותם המקצועית, תוך שימור ליגה איכותית ותחרותית. אין לי ספק שהמבחן אף יתרום להצלחת הנבחרות הלאומיות שלנו בזירה הבינלאומית", הוסיפה רגב.