פגיעת הרקטה בשדרות
פגיעת הרקטה בשדרותצילום: ישיבת ההסדר אפיקי דעת בשדרות

ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד פנדל, הגיב לפגיעת הרקטה במבנה של ישיבת ''לב לדעת'' בשדרות. לא היו נפגעים.

"זכינו ונעשה לנו נס, אנו מודים לבורא עולם על ההצלה של הבחורים שישבו ועסקו בתורה", אמר הרב פנדל.

''תלמידי ישיבת ההסדר ותושבי העיר שדרות ימשיכו לעמוד איתן מול התקפות הטילים של האויב, לא ניתן לו לנצח ולחרב את שגרת חיינו. הם בונים מנהרות ואנו מפריחים פארקים וישיבות", הוסיף הרב.

הרב שלמה בנימין, ראש ישיבת ''לב לדעת'', סיפר לחדשות 12: "הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה. עשר דקות לפני כן היו 15 תלמידים בתפילת ערבית".

פגיעת הרקטה בשדרותמנדי ריזל, רדיו דרום וקול ברמה

"ישבנו ודיברנו ואז היה 'צבע אדום', ואז היה פיצוץ אדיר", תיאר תלמיד הישיבה שלום כחלון. "באותו רגע שנשכבנו על הרצפה אמרתי לעצמי בלב: 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד' - זו האמונה שלי, שזה מה שיציל אותי מהמקום הזה. שנייה אחרי הפיצוץ ראיתי הרבה ניצוצות, אורות, הבזקים, קצת עשן. הישיבה עשתה טוב שהיא מיגנה את המקום ממש טוב. אם זה היה קורה כמה מטרים הצידה, לא יודע אם הייתי עומד פה".

אשר פיזם, תלמיד בישיבת חב"ד הסמוכה, שיחזר: "היינו באמצע השיעור השבועי בפרשת השבוע בבית חב"ד, לפתע שמענו אזעקת צבע אדום ומיד אחריה פיצוץ אדיר. יצאנו החוצה וראינו את הפגיעה בישיבה הסמוכה אלינו. ברוך ה' לא היו נפגעים, רק נזק נגרם למבנה. לא ראינו אף אחד, המבנה היה אפוף עשן".

"זו לא פעם ראשונה – אני זוכר את הירי הראשון לשדרות, הייתי בן 11", שיתף פיזם. "יש לי ילדים, והם חווים את אותו הדבר. הדבר הזה לא יכול להימשך מסבב לסבב, חייבים פעם אחת ולתמיד ולמשך תקופה ארוכה לטפל בזה ביד חזקה ובזרוע נטויה ולהביא שקט ושלווה".

פגיעת הרקטה בשדרות

צילום: מנדי ריזל, רדיו דרום וקול ברמה

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר בתגובה לירי הרקטה כי "המצב כמו שהוא לא יכול להימשך. כפי שאמרתי בעבר רק מבצע צבאי יביא שקט לאזור שלנו. הניה וסינוואר הם בני מוות וישראל צריכה לפגוע בהם ראשונים.

''תושבי שדרות ועוטף עזה היקרים זכאים לגדל את ילדיהם בשקט ובשגרה כמו כלל תושבי המדינה. אנחנו נמשיך לפתח את העיר ולהתברך באלפי משפחות חדשות - הטרור לא ינצח אותנו", הדגיש דוידי.