יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהבטיח הערב (שבת) לכפות הקמת ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן, נשמע אחרת לפני חודשיים.

"סתם להקים ממשלת אחדות זאת תהיה ממשלת שיתוק ואנחנו לא רוצים ממשלת שיתוק", אמר ליברמן שבוע לאחר הבחירות, בהרמת כוסית של מפלגתו בערב חג הפסח.

"מדינת ישראל ידעה ממשלות אחדות או חירום לאומית, באמת בשעות הקשות של העם והמדינה או ערב ששת הימים או משבר כלכלי - אבל אנחנו כרגע במצב שאנחנו נמצאים, אין סיבה כי ממשלת אחדות כזאת תהיה ממשלת שיתוק לאומי", הוסיף אז ליברמן.

הערב, כאמור, הודיע יו"ר ישראל ביתנו כי ידרוש הקמת ממשלת הליכוד-כחול לבן וימליץ לנשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש המפלגה שתקבל הכי הרבה מנדטים בבחירות לכנסת ה-22.

''בשבוע האחרון, על רקע הניסיונות מצד נתניהו למקד את הקמפיין בשאלה מי יהיה ראש הממשלה, נדהמתי לראות את התחרות הפרועה והמבישה שהתפתחה בין גנץ לנתניהו בשאלה מי יכנע ומי יוותר יותר לחרדים", כתב ליברמן בפייסבוק.

לדבריו, הסוגיה החשובה ביותר שהבוחר צריך לשקול בבואו אל הקלפי היא איזו ממשלה תהיה ומה יהיה הרכבה – ''אם זו תהיה ממשלת הלכה או ממשלה לאומית וליברלית''.

בנסיבות שנוצרו, אמר ליברמן, ''הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על 'הליכוד' ועל 'כחול לבן' להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: 'ישראל ביתנו' – 'הליכוד' – 'כחול לבן'. ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל''.

ליברמן מסרב להתחייב כי ימליץ על נתניהו. ''המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה – בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר.

''לאחר גיבוש תקציב המדינה, הסכמות בסוגיות הביטחון וסיכומים בנושאי דת ומדינה תוקם קואליציה, ורק אחר כך מי שירצה, על בסיס קווי היסוד האלה, שיצטרף בשמחה", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו.