אולמרט
אולמרטצילום: מארק ישראל סלם

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט השתתף בוועידת הג'רוזלם פוסט בניו-יורק, ולא היה נשמע מוטרד במיוחד מתוכנית הגרעין האיראנית.

"אני בספק אם יהיה עימות צבאי", אמר אולמרט על רקע העימות בין טהרן לוושינגטון. ''ראינו בעבר שזו אסטרטגיה מבריקה שהנשיא האמריקאי אימץ. הוא מכניס את האווירה למתח עד לנקודה שבה הוא נראה מאוד מאיים כדי לכפות על הצד השני לשבת למשא ומתן. זה קרה עם צפון קוריאה, והוא סיים בלהיות חבר של קים ג'ונג און.

''אני חושב שהוא רומז שהוא רוצה לשבת עם האיראנים ולנהל איתם מו"מ... אני לא בטוח שלאיראן יש אינטרס להלחם בארצות הברית. לא נשלה את עצמנו, אם הן יכנסו לעימות צבאי איראן לא תהיה המנצחת והם יודעים את זה".

עוד הוסיף אולמרט: "בשנת 2003 הייתי חבר בקבינט של שרון והיו לנו תדריכים קבועים עם ראש המוסד, המודיעין והועדה לאנרגיה אטומית, ועודכנו לגבי המאמצים של איראן להשיג נשק גרעיני. ההערכה הרשמית הייתה שב-2008 תהיה לאיראן פצצה גרעינית ואנחנו עכשיו באמצע 2019 ועדיין אין להם. בזמן הזה לא הייתה להם פצצה בגלל שהם לא רצו, אלא בגלל דברים שנעשו בשקט כדי למנוע את זה מהם".

לדבריו, "אף אחד לא מעוניין בעימות צבאי עם האיראנים ויש דרכים יעילות הרבה יותר למנוע מהם יכולת גרעינית... לאיראן לא תהיה פצצה. סמוך עליי. למרות שאני כבר לא בפוזיציה רשמית, העובדה שהייתי ראש ממשלה, והתמודדתי עם איום גרעיני על ישראל אז מה שאני אומר ינותח ויבחן. ובכל זאת, אני משוכנע באופן מוחלט שישראל וארה"ב תנקוטנה את האמצעים ההכרחיים ולאיראן לא תהיה יכולת גרעינית. אבל אני לא בטוח שעימות צבאי חזיתי הוא הפתרון לכך".

כשנשאל על האפשרות להתמודד שוב בבחירות הקרובות ענה אולמרט: "כמה 'אהודים' אתה רוצה במערכת בחירות אחת? זה רעיון טוב, אבל הרבה אנשים יצטרכו לחשוב איזה אהוד הם מעדיפים. אני כרגע מעדיף את פוזיציית האאוטסיידר. אולי יום אחד אני אחזור, אבל למערכת הבחירות הנוכחית מספיק אהוד אחד".