ביקור נשיא רוטרי העולמי
ביקור נשיא רוטרי העולמיצילום: נאור בן סלמון

נשיא רוטרי העולמי, בארי ראסין, הגיע אמש (ראשון) לביקור במרכז הרפואי וולפסון, בחולון.

ראסין פגש את מנכ"לית המרכז הרפואי, ד"ר ענת אנגל, את הנהלת עמותת 'הצל ליבו של ילד' בראשות המנכ"ל סיימון פישר והנשיא פרופ' אריה שכנר, ואת הצוות הרפואי המטפל בילדי העמותה מכל קצוות תבל.

לאחר סיור ביחידת טיפול נמרץ ילדים ומפגש עם ילדים מטופלים, ערך הנשיא ביקור בבית הילדים של העמותה בחולון.

''הצל לבו של ילד'' היא עמותה המטפלת בילדים חולי לב ממדינות מתפתחות, בהן אין אמצעים וידע לטפל בבעיות לב.

במהלך ביקורו פגש ראסין ילדים אשר הובאו לארץ מטנזניה וזנזיבר, אתיופיה, אוגנדה, עיראק, וילדים ערבים מיהודה ושומרון ומעזה. כמו כן הוא פגש רופאים הנוטלים חלק בתכנית ההכשרה של 'הצל ליבו של ילד' בוולפסון - מאתיופיה, זמביה, טנזניה והרשות הפלסטינית.

הקשר בין 'הצל ליבו של ילד' ו'רוטרי' הבינלאומי קיים עוד מימיו הראשונים של הפרויקט. וולטייר פלמן, נשיא מועדון 'רוטרי' לונדון נמנה על מקימי הארגון הישראלי בשנת 1995. פגישה שנערכה בין פלמן ויורם כהן, נגיד רוטרי ישראל לשעבר וכיום יו"ר עמותת 'הצל ליבו של ילד', הובילה להרחבת הקשר בין שני הגופים, הן במישור המקומי והן במישור הבינלאומי. כיום נציגי רוטרי ישראל מאיישים את הוועד המנהל.

המועדונים בחולון, יפו, תל אביב, רמת אביב, ירושלים, בית דגן, קריית גת, גבעתיים וראשון לציון משתפים פעולה. במישור הבינלאומי מועדוני רוטרי פעילים בפרויקט הצל ליבו של ילד – בריטניה, צרפת, שווייץ, הולנד, רומניה, ארה"ב, אוסטרליה וקניה.

RIBI, המהווה את התאחדות מועדוני רוטרי באיים הבריטים אימצה את הפרויקט וממליצה למועדונים לפעול במסגרתו. שיתוף הפעולה בין רוטרי בינלאומי והצל ליבו של ילד מתבטא במיוחד במתן מענקים לפרויקט, וכן ביצוע רכישות עבור המרכז הרפואי וולפסון, לסיוע במטרה החשובה - הצלת ילדים מרחבי העולם.

ד"ר אנגל סיכם: "וולפסון וארגון 'הצל ליבו של ילד' גאים ליטול חלק בפעילות מצילת חיים בעולם ושמחים להוביל פעילות כזו ולהיות בשורה אחת עם ארגונים נוספים העוסקים בפעילות חברתית והומניטרית – כמו ארגון 'רוטרי'".