זנדברג ותומכיה
זנדברג ותומכיהצילום: דוברות

ח"כ עיסאוי פריג', ח"כ לשעבר מוסי רז ועו"ד גבי לסקי, הכריזו הבוקר (שני) במסיבת עיתונאים על תמיכה ביו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג במירוץ לראשות המפלגה.

במסיבת העיתונאים אמרה זנדברג, "הכוחות האידאולוגיים במרצ נמצאים כאן סביב השולחן וכפי שאנחנו אומרים כאן - רק ביחד ננצח. הניצחון לא קורה מעצמו, צריך להביא אותו, כאן יושב המחנה האידאולוגי במרצ. לא מחפשים שיבוץ ברשימה, אנחנו באים להילחם. הימין מתאחד בין גזענים וכהניסטים, אנחנו מתאחדים כאן למען השוויון. אנחנו הפכנו את השותפות והשוויון לדגל, גם לכוח מוסרי וגם לכוח פוליטי. הימין הפך את השנאה לשמאל וערבים לשיטה והשתיקה של המרכז מעמיקה את השנאה".

"סמוטריץ׳, שמאיים להפוך את מערכת המשפט למערכת הלכתית, מבקש כשר תחבורה להפוך גם את התחבורה בישראל לתחבורת הלכה. קואליציית סמוטריץ מאיימת להחזיר את ישראל לימי הביניים", הוסיפה.

ח"כ עיסאוי פריג' הסביר את הצעד בו נקט, "אנחנו מתכנסים כאן היום ולא סתם בהרכב הזה. מתוך אחריות למחנה יש לנו מטרה להביא לניצחון שלנו ושל כל המחנה. לא יהיה מהפך בלי שותפות יהודית-ערבית. בבחירות האחרונות הוכיחה החברה הערבית שהיא רוצה שותפות. תמר זנדברג הוכיחה שהיא שותפה מלאה במהלך הזה. שמאל חייב להישאר במדינת ישראל. לשם כך אנחנו כאן מודיעים על הסרת המועמדות שלנו להתמודדות על תפקיד יושב הראש ומכריזים שאנחנו יחד יוצאים לדרך עם תמר זנדברג להכתיב סדר יום חדש במדינת ישראל".

ח"כ לשעבר מוסי רז הוסיף, "אנחנו נאבקים למען שותפות ושוויון במדינה ובשביל זה צריך להתחיל בבית. אנחנו עושים היום את הדבר הכי טבעי בשבילנו. זאת הרביעייה שלנו לכנסת. כשאני הולך ובודק מי מחוייב יותר לרעיון השותפות אני מדבר על תמר זנדברג. כשאני בודק מי מחוייב יותר למאבק בכיבוש אני מוצא את תמר זנדברג".

עו"ד גבי לסקי ציינה, "זה המחנה שיחזיר את זכויות האדם לכנסת. אנחנו לא מפחדים ולא מתביישים. אנחנו לא מתביישים להגיד שהגיע הזמן לסיים את הכיבוש, לא רק כי זה הדבר המוסרי אלא כי זה הדבר הנכון לישראל. אנחנו רוצים לבטל את חוק הלאום שמבטא את כל מה שרע בפרלמנט הישראלי. בשביל לנצח צריכים לעשות את זה ביחד".