הסיפור של אריק שרון ויתק"א

לקראת קמפיין גיוס ההמונית להרחבת מבנה הישיבה התיכונית 'אור מנחם' שבקרית ארבע, יתק"א, פגשנו את ראש הישיבה הרב אבינועם הורביץ, לשיחה בה סיפר על הסיבה שהובילה לקביעת מקומה של הישיבה דווקא בגבעה שהייתה אז, לפני 27 שנים, מרוחקת מקרית ארבע עצמה.

כשהוא חוזר לאחור מספר הרב הורביץ על היום בו הגיע לפגישה עם מי שהיה אז שר השיכון, אריאל שרון, וביקש ממנו לאשר בניין קבע לישיבה. היה לאחר שנתיים בהם התקיימה הישיבה במרתפים בקרית ארבע עצמה.

"ביקשנו מאריק שרון מקום. שרון אמר לנו שאם אנחנו רוצים מקום לא נקבל אותו בקרית ארבע אלא רק מחוץ לגדרות של קרית ארבע. הוא עשה את זה כדי להכפיל את גבולות קרית ארבע", מספר הרב הורוביץ ומראה את קבוצת הקראוונים שעודה צמודה לקריית הישיבה. קראוונים אלה הם חלק מ-55 קראוונים אותם הקצה שרון להקמת הישיבה על הגבעה המרוחקת שממול לקרית ארבע. "הוא אמר לנו 'הגדר תיקבע לפי תלמידי הישיבה בקרית ארבע".

"שמחנו מאוד אבל שאלנו אותו מה עם תשתיות, כבישים, מים, חשמל. אמר לנו אריק 'אל תדאגו, הכול עליי' ואכן הוא הניח את 55 הקראוונים, אבל אז נפלה הממשלה, שרון כבר לא היה שר ונותרנו בלי מים, בלי חשמל ובלי כבישים. לקח לנו עוד שנתיים עד שקיבלנו את התשתיות", נזכר הרב הורוביץ ומספר על גבורתם של התלמידים שלמדו למרות מיעוט המים, החשמל מהגנרטור וכמעט ללא חימום בחורף הקר של קרית ארבע, "הם התכסו בשמיכות כשבאו ללמוד בכיתות, לפעמים עם נרות, אבל הם לא ויתרו. הם הבינו שיש להם שליחות גדולה לחזק את ההתיישבות בקרית ארבע".

השנים חלפו ואכן על פי מתווה הקראוונים שהונחו אז נקבעו גבולותיה של קריית הישיבה כאשר פנימה יותר נבנה בית המדרש, מבנה הכיתות, מבנה הפנימייה, בניין לצוות ולבוגרים. בימים אלה נערכים בישיבה לבניינו של חדר האוכל החדש.

כפי שתכנן בשעתו שרון אושרה בשלב מאוחר יותר הקמת בנייני דירות על פי אותו מתווה עם הצבת הקראוונים של הישיבה. לזאת מוסיף הרב הורוביץ ומספר כי אמנם הקראוונים היו אמורים לסמן את גבולות קריית ארבע על פי תכניותיו של שרון, אך תלמידי הישיבה לא הסתפקו בכך והקימו מעבר לגבולות אלו חווה חקלאית שלימים אושרה על ידי ממשלת ישראל שהתוותה את ציר הפטרולים הביטחוניים מעבר לאותה חווה חקלאית.

"יתק"א עוסקת בבניין הארץ, בבניין התורה ובבניין העם. עצם נוכחותנו כאן בגבולה הצפוני של קריית ארבע מגדירה את האחריות שלנו כלפי ארץ ישראל", חותם הרב הורוביץ.

עכשיו הזמן להיות שותפים בבניית הבניין החדש של קמפוס הישיבה התיכונית קרית ארבע חברון