נדב נוה
נדב נוהצילום: ללא קרדיט

ההצלחה המסחררת של רב המכר 'יומנו של חנון' הולידה בשנים האחרונות כמה גרסאות כיסוי בהשראת הילד המצויר וחוויות גיל ההתבגרות שלו.

לכן, לא מן הנמנע שילדי המגזר הדתי-לאומי יקבלו גרסה משלהם לחנון מצויר חבוש כיפה, המתלבט אם לעלות במעלית שבת צפופה או לטפס עשרים קומות ברגל.

את מדור הקומיקס 'העולם על פי ינון' כותב נדב נוה (אנדרדוס) כבר למעלה משלוש שנים במגזין אותיות שהתאחד לאחרונה למגזין 'אותיות וילדים' ואף יצא כספר לחנויות הספרים.

נוה סיפר לערוץ 7 "היה לי חשוב, בשונה מ'יומנו', שהגיבור יהיה ילד טוב ואדם מוסרי. לא רציתי שזה יהפוך להיות ספר בית כנסת, אלא שיהיה משהו קליל, שמצד אחד ההתלבטויות והקונפליקטים של הדמות יהיו ערכיים, לראות שצורת החשיבה שלו היא ערכית ותורמת לילדים, ולהעניק לקוראים ערכים ותפיסת עולם שאני מאמין בה ומצד שני שהספר לא יהיה דידקטי וכבד. קשה ליצור קומדיה עם ילד טוב, אבל בשביל זה יש לו חבר שהוא דמות פחות מוסרית, ופחות חכמה".

נוה חשב על יצירת יומן מאויר של ילד דתי בהשראת 'יומנו של חנון' ופנה למגזין הילדים לכתיבת מדור. המערכת אהבה את הרעיון, שידכה בינו לבין המאיירת נעמה להב, ומאז המדור הספיק לצבור כמה שנות ותק במגזין, זכה לאהבת הקהל הצעיר וגם הוצאה לאור של הספר 'העולם על פי ינון' שמלא בהרפתקאות חדשות של ינון, ואף ספר שני בסדרה שיצא בקרוב.

"זה לא ספר דתי," הוא הבהיר, "הוא מדבר על העולם הדתי, על חגים, על בית כנסת, על מצוות, אבל בשורה התחתונה הוא מדבר על עולם של ילד, עם קונפליקטים של ילד. ינון הוא קצת אני כשהייתי קטן, היו חגים ושבתות שהם חלק מהחיים, אבל גם עניין אותי כדורגל ושיעורים מעניינים, ינון דתי, אבל פונה לכולם".

אותיות וילדים במבצע מיוחד לרגל החופש הגדול: רכישת מנוי במחיר של 44 ש"ח בלבד + מתנת הצטרפות שווה לבחירה - אוהל קמפינג משפחתי, תיק גב או ספרם של אורי אורבך ושי צ'רקה 'חכמינו לימנו'.

לפרטים והרשמה לחצו כאן