ליברמן ולפיד
ליברמן ולפידצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיש תביעת דיבה נגד ג'ורג' עזרא, המכונה "קפטן ג'ורג" בחשבון הטוויטר שלו, לאחר שטען כי ליברמן וח"כ יאיר לפיד מספר 2 ב'כחול לבן' נפגשו בעיר וינה.

ליברמן דורש מעזרא 140 אלף שקלים כפיצוי בגין הוצאת לשון הרע.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים על ידי עורכי דינו, ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון, נכתב: "עניינה של תביעה זו בפרסומים חמורים שפרסם הנתבע נגד התובע, מתוך כוונה לפגוע בו, בעיצומה של מערכת בחירות. הפרסומים מציגים לציבור הבוחרים מצג שקרי לחלוטין, פרסומים שעלולים להסב לתובע נזק תקשורתי וציבורי רב. במעשים האמורים, עבר הנתבע על הוראותיו של חוק איסור לשון הרע".

התביעה מתייחסת למספר ציוצים שפרסם "קפטן ג'ורג'" החודש, ובהם טען כי לפיד וליברמן תיאמו את המהלך שהוביל לכישלון הרכבת הממשלה. ליברמן ובאי כוחו הדגישו: "ייאמר מיד - להד"ם. כל מילה ומילה בציוץ הנ"ל הינה שקר מוחלט, אשר מעולם לא אירעה במציאות. למרבה הצער, אין זו הפעם הראשונה שבה פרסם הנתבע דברים שקריים אלו".

בגלי צה"ל פורסם השבוע כי גורם בכיר מאוד בליכוד מאשים שליברמן ולפיד נפגשו בווינה אחרי הבחירות באפריל, ושם תיאמו את סירובו של ליברמן להיכנס לממשלה בראשות נתניהו.

בתגובה לדברים, פרסמה מפלגת ישראל ביתנו הודעה לפיה "אם מישהו יגיד בשמו שהייתה פגישה בין אביגדור ליברמן ליאיר לפיד בווינה, הוא ייתבע דיבה".