בלקיס אבו עואד
בלקיס אבו עואדצילום: דוברות מד"א

בלקיס אבו עואד (23), מהיישוב בוקעאתא, החלה להתנדב במגן דוד אדום בגיל 16 כמתנדבת נוער. כיום היא חובשת ונהגת אמבולנס מתנדבת במד"א באזור רמת הגולן.

בטקס חגיגי בהשתתפות ראש המועצה המקומית בוקעאתא עבאס אבו עואד, מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן, ואחראי יחידת הכוננים והאופנועים במרחב ירדן של מד"א דודו ברגר, נחנך האופנוע באמצעותו בלקיס תוכל להגיע ולהציל חיים במהירות ביישובים בגולן.

"אצלנו בקהילה מתקשים לקבל את הרעיון שאישה תנהג על אופנוע או אפילו אמבולנס, ותטפל במטופלים בכל שעות היממה. אני מרגישה שמעבר לשליחות שיש בטיפול בחולים ופצועים ובהצלת חיים, יש לי שליחות גם בעצם היותי חובשת, נהגת אמבולנס ועכשיו גם חובשת על אופנוע במגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל", סיפרה בלקיס בהתרגשות.

"אני גאה מאוד להיות האופנוענית הדרוזית הראשונה במד"א. אני קוראת לבנות נוספות מהכפרים הדרוזים להצטרף לארגון, ומאמינה שאני האישה הדרוזית הראשונה שמגיעה להציל חיים על אופנוע מד"א – אבל לא האחרונה".

ראש המועצה המקומית בוקעאתא אבו עואד אמר "היה לי הכבוד להשתתף בטקס ולברך את האישה הדרוזית הראשונה בארץ שרוכבת על אופנוע מד"א ויוצאת להציל חיים. אצלנו בבוקעאתא יש עשרות מתנדבים במגן דוד אדום, אני מאוד גאה על כך ומודה למד"א על שיתוף הפעולה ועל הטיפול הרפואי שהם מעניקים באזורינו. כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו".

אחראי יחידת הכוננים והאופנועים במרחב ירדן במד"א, דודו ברגר: "האירוע במועצה המקומית בוקעאתא היה מאוד מרגש. נושא צמצום זמני התגובה בפריפריה, שמתאפשר הרבה בזכות הכלים השונים והייחודיים שמשתמש בהם הארגון ובזכות המתנדבים בקהילות השונות, מאפשר הצלת חיי אדם בכל זמן ובכל מקום".

מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן, מסר "אני מברך את בלקיס, הרוכבת הדרוזית הראשונה בארגון, שהיא פורצת דרך, מלאת מוטיבציה ורצון לסייע ולהציל חיים. כל זאת, תוך היכרות עמוקה שלה עם צפון רמת הגולן, בדגש על היישובים מסעדה, בוקעאתא, עין קנייא ומג'דל שמס. מדובר בכוח משמעותי לקיצור זמני התגובה באזור".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "בלקיס אבו עואד היא אחת מתוך נשים רבות פורצות דרך במגן דוד אדום. תחושת השליחות והמחויבות התמידית להצלת חיים של בלקיס כבר בגיל צעיר, ראויה להערכה, ואנו מברכים אותה על הצטרפותה ליחידת האופנועים של מגן דוד אדום".