הדוכן בכניסה לאושוויץ
הדוכן בכניסה לאושוויץצילום: אור לאחים

דוכן לחלוקת חומרי הסברה מיסיונריים הוצב בכניסה לאתר מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. כך מדווחים פעילי ארגון 'אור לאחים'.

הארגון טוען כי הצבת הדוכן באתר ההיסטורי, המהווה מוקד ביקורים יהודי משמעותי, הוא חלק מתופעה הולכת ומתרחבת של פעילות מסיון בעיירות שונות ברחבי פולין.

פעילי הארגון מתעדים אנשי מיסיון המבקשים לשכנע מבקרים יהודים ליטול לידיהם חומרי הסברה סביב בשורת הנצרות במגמה להמיר את דתם.

הדיווח האחרון מתווסף לדיווחים קודמים של אנשי הארגון אודות פעילות מיסיונרית באירועים יהודיים ברחבי מזרח אירופה. באחד המקרים פעילי הארגון תיעדו כיצד פועלים מיסיונרים בעיירה ליז'נסק ביום ההילולא של רבי אלימלך מליז'נסק. מקרה נוסף היה בעיירה אומן בראש השנה האחרון, בנוכחות של אלפי יהודים שהגיעו לשהות ליד ציון רבי נחמן מברסלב.

"גם באתרים נוספים ובאתרים נוספים שאליהם מגיעים תיירים יהודים מהארץ ומחו"ל, עולים בתקופה האחרונה דיווחים חוזרים ונשנים על פעילות מיסיונרית", אומרים ב'אור לאחים'. "נוסף על כך, לצד הדוכנים שהוצבו במחנה ההשמדה, מנסים המיסיונרים את מזלם גם בקהילות היהודיות בפולין. כך למשל בקרקוב ובוורשה נערכו בתקופה האחרונה חלוקת חומרים מיסיונרים לתושבים יהודים".

פעילי הארגון יצרו קשר עם בתי חב"ד באזורים המועדים והתריעו גם לפני הקהילות היהודיות שנמצאות במוקד הפעילות המיסיונרית במזרח אירופה. "הסכנה המיסיונרית מגיעה לכל מקום, וכעת אנו רואים אותם מחוץ למקום שבו נשרפו אלפי יהודים קדושים שמסרו את נפשם", התריע הרב בנימין וולקן, מנהל המחלקה למאבק בכתות ובמיסיון ב'אור לאחים'. "נמשיך להיאבק בכתות המיסיון, שמנסים למכור את הסחורה המסוכנת שלהם. אנו ממליצים למטיילים בעולם לפקוח עיניים ולא לקחת כל חומר קריאה שנראה כמידע תמים".

דוכן הסברה תמים
דוכן הסברה תמיםצילום: אור לאחים