הזוכות במקום הראשון בהקאתון
הזוכות במקום הראשון בהקאתוןצילום: מיכאל ארנבורג

בהאקתון השני לנשים דתיות של קמפוס טל במרכז האקדמי לב, פיתחו סטודנטיות פתרונות טכנולוגיים למגוון אתגרים שמעסיקים את עולם ההייטק.

"בכדי לפתור בעיות גדולות צריך אנשים מרקע שונה. אני שמחה לראות את היזמיות הצעירות הללו ומאחלת להן הצלחה", אמרה מנכ"לית מס צ'אלנג', האקסלרטור הגדול בישראל.

באירוע השתתפו כ-100 סטודנטיות דתיות מקמפוס טל שבמרכז האקדמי לב. סטודנטית למדעי המחשב סיפרה כיצד מצאה את עצמה בשלוש לפנות בוקר תשושה מעייפות, אך כאשר הסתכלה ימינה ושמאלה ראתה את חברותיה ממשיכות להתחרות בלהט והדבר העניק לה הרבה כוחות להמשיך ולהתחרות.

חברתה לקבוצה תיארה: "לא האמנתי איך הזמן עובר במהירות. ישנתי אולי שלוש שעות במהלך שלושת הימים הללו, אבל מכיוון שרצינו להצליח פעלנו ללא הפסקה ואתגרנו את עצמנו, ואני שמחה שהצלחנו מעבר למה שחלמנו".

במהלך ההאקתון פעל פעוטון לתינוקות עד השעות הקטנות של הלילה, כדי שהסטודנטיות האימהות תוכלנה להמשיך ולתכנת.

בסוף התחרות, זכתה קבוצת spo2 במקום הראשון. הקבוצה התמודדה עם אתגר שהציבה חברת אינטל ובית החולים אלי"ן. הסטודנטיות בת שבע גוטמן, חדוה עדרי, הדר בוקריץ, אביגיל וילק והדס ויטו, פיתחו גרב אלקטרוני ואל-חוטי לתינוקות, המאפשר לקרוא את המדדים של התינוק מבלי להשתמש באמצעים מגבילים כמו קליפס, שמגביל את תנועת התינוק.

"כשתינוק מגיע לעולם, אנחנו לא רוצים שהוא ירגיש כבול ושכבר לוקחים לו את החופש. האתגר משך אותנו וזה גם יכול לסייע בהצלת חיים", אמרו חמש הסטודנטיות

במקום השני זכתה קבוצת Bblur שהתמודדה עם אתגר שהציגה עמותת מלב"ב לחולי אלצהיימר. הסטודנטיות למדו להיעזר בבינה מלאכותית תוך כדי ההאקתון והשתמשו בטכנולוגיה כדי לאתר ולזהות פרצופים של חולים באופן אוטומטי ולטשטש תמונות של חולים אשר אסורים בפרסום, זאת בכדי לשמור על פרטיותם של החולים.

במקום השלישי זכתה קבוצת אוקסי-בייבי שפיתחה גם היא פתרון טכנולוגי נוסף לאתגר ויצרה מד סיטורציה אל-חוטי לתינוקות.

השופטים התרשמו מהפיתוחים הטכנולוגים של הנשים שהספיקו בתוך זמן קצר לבצע מוצרים מורכבים. היזם הותיק, בוב רוזנשטיין אמר, "כיזם, נפלתי שש פעמים אבל קמתי שבע. רוח של יזם זה לנסות שוב ושוב, כאשר מילת הקסם היא התמדה. הפיתוחים שעשיתן הם גדולים, מרשימים ואפילו מרגשים אותי".

יונית סרקין, מנכ"לית האקסלרטור (תוכנית ההאצה) MassChallenge Israel הסבירה, "ראינו בהאקתון צעד משמעותי של נשים שלוקחות על עצמן בעיות, באות עם פתרונות אמיתיים ועובדות קשה כדי ללמוד תוך כדי תנועה ולהשיג את הפתרונות הללו. אשמח לראות את היזמיות הצעירות הללו באות אלינו גם לאקסלרטור כדי לצאת איתם לשוק בהמשך".

השופט אורי סובוביץ מחברת OurCrowd ציין, "אני גאה להיות כאן במיעוט גברי. בעולם העבודה זה עדיין לא המצב אך אני שמח לראות כאן כל כך הרבה נשים שמוכנות לאתגר הזה ואין לי ספק שתצליחו להביא את צורת החשיבה המקורית שלכן לעולם ההייטק".

ראש קמפוס טל במרכז האקדמי לב אתי שטרן סיכמה את האירוע. "אני מרגישה משנה לשנה את היכולות מתפתחות ועולות. אני נרגשת לראות את הברק בעיניים והמלחמה עד הרגע האחרון למרות המכשולים שראינו לאורך הדרך. בחרתן בדרך הנכונה להיות 'האנשים הלא שגרתיים' עם חיים מעניינים ומרתקים ולפתח את האנושות".

מנהל מרכז היזמות לב-טק במרכז האקדמי לב ערן יומטוביאן סיכם ואמר, "זה פשוט מדהים מה שהסטודנטיות האלו מסוגלות לעשות אם רק נותנים להן את ההזדמנות, ולחשוב שכשבאנו ואמרנו להן בואו תשתתפו בהאקתון הן שאלו אותנו 'מה זה האקתון?' רובן באות ממסגרות שאין בהן חשיפה לעולם היזמות וההייטק ושמחנו לראות שאם רק נותנים להן הזדמנות וחשיפה הן עפות על זה ועושות דברים מדהימים. אנחנו נמשיך במרכז היזמות לב-טק לעבוד עם הצוותים כדי להוציא את המוצרים לשוק".