בנט ולפיד
בנט ולפידצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הימין החדש, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט, מגיב לפוסט שפרסם ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) בפייסבוק ובו דיבר על חשיבות חקיקת חוק הגיוס.

"יאיר, החוק שלך יגייס קולות לבחירות אך לא יגייס אף חרדי, וישמר רבבות חרדים כנזקקי תמיכה לכל חייהם", כתב בנט.

בנט הציג בקצרה את תוכנית הגיוס שלו - "משיסוי לשילוב": "התכנית שלי לא פופולרית, וגם מפרמלת ל-8 שנים מצב שממילא לא הוגן (אני מודה!), אך תוצאתה: 1. יציאת רבבות חרדים לעבודה, 2. גידול בגיוס חרדים, 3. תגמול מיידי ראוי לכל חיילי צה״ל".

כאמור, לפיד טען בפוסט שפרסם כי "למתנגדי חוק הגיוס יש תמיד אותה טענה (האחרון היה שלמה פיוטרקבסקי הבוקר בידיעות): עזבו אתכם משטויות, הם מודיעים בלעג, אף חרדי לא יתגייס אם הוא לא ירצה. שום חוק לא יכול לכפות על החרדים גיוס. הטענה הזו מקוממת, ובעיקר לא נכונה".

"היא מקוממת מפני שהיא אומרת בעצם שאין דבר כזה בישראל חוקים. אם החוקים הם משהו שאתה יכול לבחור לא לקיים, אז הם לא חוקים. הם פשוט הצעות מנומסות שלאזרחים מותר לא לקבל. גם הבן שלי לא ממש רצה לבלות שלוש שנים בתוך טנק, אבל אף אחד לא שאל אותו. בגלל זה קוראים לזה 'חוק שירות בטחון חובה' ולא ״חוק שירות בטחון בבקשה בבקשה תעשו טובה ואל תגידו שלא בא לכם'", כתב לפיד.

לפיד הוסיף כי "הנס היחיד הוא שהאזרחים החילונים, הדתיים והמסורתיים במדינה הזו עדיין לא החליטו שגם הם מפסיקים לציית לחוקים שלא מוצאים חן בעיניהם".

"החרדים אינם אוייבים. הם אזרחים ישראלים. זה אומר שיש להם את כל הזכויות של אזרחים ישראלים, אבל גם את כל החובות. את חוק הגיוס צריך להעביר, ואחר כך צריך לוודא. שתהיה לו אכיפה כמו כל חוק אחר. אם זה יקרה, יתברר לכולם שהם דווקא כן מתגייסים. בדיוק כמו כולנו", סיכם לפיד.